• Tezzan1981

Behålla/kasta brudbukett?

Vet inte om denna tråd hamnar i rätt kategori men jag gör ett försök.

Tänkte bara fråga om ni här inne har sparat eran brudbukett? (alltså hängt upp och torkat).
    Jag har torkat min i 2 år nu, och haft den som "prydnad". Men den är inte ens fin längre i färgen, och går inte att rengöra (blir t.o.m spindelnät i den)!
    Tänkte kasta den men är rädd att ångra mig. Hur har ni andra gjort?
    (jag kanske är den enda i hela Sverige som är så knasig att jag sparar brudbuketten men då får jag väl veta det nu) ;)
    Jag har många andra minnen från bröllopet, tex foton osv.

• Svar på tråden Behålla/kasta brudbukett?
  • Linda1976

Jag sparade min, men den hänger bakom en dörr hemma hos min mamma... om hon inte tröttnat å slängt, haha... så nej, det är inget jag saknar

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • MåsteHittaPåNågot

Jag har kvar min, står i en vas i vardagsrummet. ( 20 år sedan vi gifte oss)

• MarreB

Jag har sparat men vi har inte ens firat ett-årsdagen-Tänkte göra potpurri av den sen o spara i en fin ask:)
    jag har också sparat en del andra saker.som ´champagneglasem,diadem,riset som kastades på oss(några st)

Men jag är en romantiker:)

• kodoktorn

Jag kastade bort min när den började vissna. Jag är dock ingen romantiker och jag saknar den inte.

• lokisse

torkade den och kastade den efter typ tva ar.
    da var den inge fräch längre och jag har foton pa den det far räcka

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • La Lola

Nix, slängde min efter bröllopet.
    Har aldrig ångrat mig.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Siamüsen

Slängde min under festen och den fångades av en kompis. Vet inte om hon har kvar den dock. Och jag saknar den inte

• LPW

Jag tror att min brudbukett kanske hänger i källaren hos mina föräldrar men jag vet ärligt talat inte och jag saknar den inte heller. Skall man spara den så är det bästa ju att låta konservera dem men jag tycker inte om sättet de brukar ramas in på. Själv har jag min brudbukett förevigad på bild och nöjer mig med det.

• Kazeer

Jag har ett foto av min brudbukett. Det räcker gott och väl för mig.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Michisen

Jag hade tre vita liljor och en blå blomma som brudbukett - de fick stå i en vas efter bröllopet tills de vissnat och då kastade jag dem.
    Har noll sentimentalitet, vi har vackra bilder i ett fotoalbum från vår bröllopsdag och så har vi varandra, allt annat lullull är sånt man både kan ha och mista.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Molly Monster

Våran bukett fick vissna och sen slängde jag den förutom murgrönan som jag planterade i blomkruka. Den överlevde fyra år och sen glömde min man vattna den när jag var bortrest så jag fick slänga den när jag kom hem. Tråkigt eftersom den blivit så stor, men tja, har en stor förstoring på buketten på väggen och det räcker.

• alvaereva

Jag har sparat själva stommen, pärlorna och sidenbanden och har tagit några bilder av buketten för att eventuellt kunna göra en likadan när vi gifter om oss nån gång i framtiden Buketten vissnade efter en vecka och då slängde jag blommorna. Hade inte en tanke på att spara någon faktiskt.

• Ntme

Jag ställde min i minneslunden på kyrkogården direkt efter festen. Min mans mamma hade gått i c.c ganska precis 1,5 år innan. Vi kände att på så sätt fick hon "vara med"

• grynet80

Jag ställde också min på pappas grav. Den var med syren och pioner och hade nog inte varit fin att spara.
    Hade nog inte sparat den iaf, blir ju bara dammsamlare som du skrev..

Svar på tråden Behålla/kasta brudbukett?