• SaJo81

Hur får man bort köttfärssåsfläckar?

Mina grabbar har en favoriträtt, spaghetti och köttfärssås, och egentligen alla pastassåser med tomat i, men nu har jag nog fläckar på varenda tröja och en vanlig tvätt tar tydligen inte bort det, inte heller Vanish fungerar...*suck*

Så för att slippa förstöra fler tröjor vill jag nu ha tips på hur man får bort dessa fläckar?!

.❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • Svar på tråden Hur får man bort köttfärssåsfläckar?
  • Stor mamma

Jag undrar det med har testat massor av saker även galltvål-det funkar inte o ändå var det helt färska fläckar

• Kazeer

Oj, jag måste ha haft tur. Yngste sonen fick köttfärssås på en ljus (nästan vit) tröja igår. Jag hade tänkt handtvätta med galltvål, innan jag slängde den i tvättmaskinen men glömde det. Idag har jag tvättat tröjan och det finns inget spår av köttfärssåsen kvar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Sassilina

Sol. Fläckar som varit på min dotters kläder som inte gått bort i tvätten har  försvunnit när jag hängt ut kläderna i solen

• förväntansfull förälder

Vart får man tag på galltvål??

• Rebushka

Ättika är bra mot det mesta! Stryk på fläcken, låt verka 15 min och tvätta sedan som vanligt.

• Pyttismamman

Jag tycker också att galltvål tar bort det mesta. 
    Förväntansfull förälder: galltvål finns bla på Ica och Hemtex

• förväntansfull förälder

Tack pyttismamman!! ska jag kolla nästa gång jag handlar!

• Stor mamma

måste testa ättika har provat det mesta men inte detta

• SaJo81

okej tack alla=) Galltvål eller ättika, ska testa och hoppas på det bästa!

.❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • Golvmoppen

YES och citron på flaska är det som används på fläckarna här hemma. T-röd ibland.

Svar på tråden Hur får man bort köttfärssåsfläckar?