• Chokladälskaren

Vad skulle du svara på om du fick frågan "Vad gör dig arg, ledsen, upprörd, irriterad" på en anställningsintervju?

Bra tips mottages, tack.

• Svar på tråden Vad skulle du svara på om du fick frågan "Vad gör dig arg, ledsen, upprörd, irriterad" på en anställningsintervju?
  • hic sunt leones

Spontant tänker jag på
    -barn och djur som far illa
    -folk som inte vågar stå upp för sig själva och sina åsikter
    -orättvis behandling
    Sedan vet jag inte vad som är bäst att säga i en sådan situation, vet inte vad de är ute efter. Lite skillnad på att bli arg och ledsen egentligen.

• 7 små apor

Arg: inte mycket.
    Ledsen: fåtal saker
    Upprörd: inte heller mycket
    Irriterad: lågt blodsocker

Jag är helt enkelt en glad som behöver äta regelbundet.

• gloriousgirl

Jag brukar säga som det är oftast.... och jag säger du något arbetsrelaterat, tex att jag ogillar när det är konflikter inom ett team och man inte fokuserar på lösningen eller dylikt.

• Menhir

Säg "om du menar på arbetet försöker jag att ta tag i problemen innan det gått så långt att jag blir arg eller irriterad men om du menar rent allmänt så blir det ett Miss universum-svar: 'krig och barn som far illa'"

Rätt fånig fråga att ställa på en jobbintervju, faktiskt, för man får ju knappast ett ärligt svar - "jag blir  irriterad på när affären har slut på ekologisk mjölk och förbannad när maken slänger kallingar på golvet".

• ynda

Som andra har varit inne på: dra inte upp saker i allmänhet utan fokusera på sådant som har med arbetssituationen att göra. Jag har intervjuat folk som på frågan om vad de brinner för svarar typ  "min sons skolgång". Det är fullständigt ointressant för en arbetsgivare, även om det för dig som privatperson är viktigt. På en anställningsintervju tror jag att man ska utgå från att 98% av frågorna rör en som yrkesmänniska och inte som privatperson. 

Svar på tråden Vad skulle du svara på om du fick frågan "Vad gör dig arg, ledsen, upprörd, irriterad" på en anställningsintervju?