• kalaspinglan86

1-årspresent till liten som har ALLT

Behöver tips!

Min systerdotter fyller 1 år snart och jag kan absolut inte komma på en bra present! Vill gärna att den ska vara lite speciell och personlig, men det är inget måste.

För övrigt bör sägas att denna lilla dam, trots endast 10 månader i livet redan har massvis med leksaker, en lära-gå-vagn, en handmålad måttstock med hennes namn på att ha på väggen, gosedjur, filmer, namnsmycken m.m.

HJÄLP! :)

• Svar på tråden 1-årspresent till liten som har ALLT
  • TheMother

Min son fick en drömfångare av sin moster, nu när han fyllde år 2år. Det tycker jag var en personlig och omtänksam present
    Sen att den antagligen inte hjälper, är ju en annan femma

Mamma till Anton 080920
  • kg8

En bobby-car? En gunghäst? En saccosäck?
    Hur dyrt får det vara?

• kalaspinglan86

Bobby-car och gunghäst har hon redan, den lilla rackarungen! :) Men det är väldigt bra tips! Saccosäck känns lite farligt i den åldern?

Min smärtgräns går nog vid 1000 kr, men skulle det kosta mer är det ingen fara (kan gå ihop med min bror - lillans morbror om det skulle bli dyrt).

• Daggdroppen

Ska tipsa (som jag alltid gör i dylika trådar om det som jag gav till min dotter.

Ett klassiskt pärlhalsband med förlängningsdel så hon dels kan ha det som liten, men även när hon blir stor.

Samt en figur från Willow tree som heter mod ( curage). Snabbgooglat så finns den t.ex. här: www.amuletten.net/index.php

Presenter som man kan ge till flickor som "redan har allt" och inte "förstår" så mycket Personliga och värdefulla presenter enligt mig i alla fall För halsbandet följer henne genom hela livet och figuren får påminna henne om var hon kan finna tröst och mod när svåra stunder kommer.

• Siiri

Tja,
    en sjysst cool ryggsäck som hon kan ha när hon börjar dagis och under skoltiden. Fjällräven kånken har sååå mycket snygga färger. Kostar runt 500-lappen. Sedan kan du ju ge ett kort med en upplevelse i, typ heldag med moster på junibacken eller nåt när hon blir så pass stor så hon uppskattar det (typ 2-3 år). Att ge barn sin tid är långt mer speciellt än en massa plastsaker som de ändå tröttnar på. 

• kalaspinglan86

Vilka fina saker, köket var ju jättehärligt! :) Räcker nog som sagt ett bra tag framöver! Tror inte att hon har nått kök än (får kika in i barnkammaren nästa gång jag hälsar på). Toppen!

Fler tips? Julafton sen också ju! :)

Svar på tråden 1-årspresent till liten som har ALLT