• LsH

Permanenta håret vågigt?? Går det??

Har sprikrakt hår och skulle gärna ha lite mer vågigt hår, går det att permanta håret så att man får vågigt hår?

• Svar på tråden Permanenta håret vågigt?? Går det??
  • Analoga
    LsH skrev 2010-09-25 17:59:27 följande:
    Har sprikrakt hår och skulle gärna ha lite mer vågigt hår, går det att permanta håret så att man får vågigt hår?
    Ja det går det. De använder då spolar modell större...
  • kakmamman
    Analoga skrev 2010-09-25 18:00:47 följande:
    Ja det går det. De använder då spolar modell större...
    sliter det enormt på håret..vet du vad det kostar på ett ungefär =)??
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Analoga
    kakmamman skrev 2010-09-25 18:05:12 följande:
    Inte den blekaste aning! Många, många år sedan jag gjorde en permanent, men det kostar väl på ett ungefär som en färgning/slingning och beroende på om du har långt/kort hår. Sliter inte heller mer än en färgning/slingning om du sköter det rätt med balsam och hårinpackning ibland.
  • MeandHim

Inte säkert det går, vågigt går knappast att permanenta dessutom blir det alltid mkt lockigare i början innan det hänger ut sig. Man bör ha uppklippt och inte för långt för då kanske det hänger ut sig o blir rakt ändå. Gå till en salong och hör. Räkna med 1500:-

• Analoga
    MeandHim skrev 2010-09-25 19:29:40 följande:
    Inte säkert det går, vågigt går knappast att permanenta dessutom blir det alltid mkt lockigare i början innan det hänger ut sig. Man bör ha uppklippt och inte för långt för då kanske det hänger ut sig o blir rakt ändå. Gå till en salong och hör. Räkna med 1500:-
    1500???  Inklusive klippning då i så fall??  För enbart permanent är knappast så dyr om man inte går på en lyxsalong.
  • MeandHim

Gissade bara, klippning brukar alltid ingå i permanent har inte jobbat på ett par åt nu så priset va en vild gissning men räkna med en tusenlapp om du har långt hår iaf. Tiden kan avgöra priset.

• Capt Janeway

Sov med flätat hår, så är det vågigt på morgonen.

Allt hår i en fläta för större vågor.
    Två flätor för mindre vågor.
    Massa småflätor för krusigt hår.

• drömmer om ett barn
    kakmamman skrev 2010-09-25 18:05:12 följande:
    Pratade med min frisör om permanent idag då jag funderat en längre tid på att göra en sådan. Hon sa att det sliter mycket på håret och att man får vara beredd på att klippa håret en bra bit pga detta. Eftersom jag sparar till långt hår är detta inget alternativ. Dessutom går det inte att använda stora spolar till långt hår då lockarna hänger ut sig väldigt snabbt, redan efter någon vecka.
Svar på tråden Permanenta håret vågigt?? Går det??