Jag vill veta allt om Bichon frise!
Hoppas på att det ska finnas någon härinne eller flera som kan berätta lite om den här hundrasen.
Det är så att jag funderar på att köpa en sådan hund i present till mina föräldrar om något år.
Dom är pensionärer men reser just nu fortfarande en hel del.
Vi har haft hund förut och jag vet att dom vill ha en hund sen när dom slutat resa så mycket.
Jag tycker att den här hunden är så himla söt och efter vad jag vet om den skulle den passa "hela" släkten och dom bra.
Eftersom både min man och mina bröder är allergiska så måste det vara en hund som vi kan ta hand om ifall min föräldrar vill åka till canarieöarna i 3 veckor tex.
Dessutom en liten lättskött hund som är lätt att resa med och ta med i båten som mina föräldrar har.
Eftersom dom kommer bli gamla så är det ju även bra med en hund som inte kräver timtal av motionering varje dag som en stor shäfer eller dylikt gör.
Dom ska tydligen också vara väldigt barnvänliga och gilla att behaga sin matte och husse och det passar ju eftersom dom har 4 barnbarn och kanske får flera.
Vad jag främst vill veta är vilken personlighet den här hunden har och om det är många som är allergiska som brukar tåla den bra?