Oförklarligt barnlösa - hur många IVF-försök innan ni blev gravida?
Som rubriken lyder
Ni som är oförklarligt barnlösa (dvs där läkarna ej hittar något fel på någon av er). Hur många IVF-försök behövdes innan ni blev gravida?
Som rubriken lyder
Ni som är oförklarligt barnlösa (dvs där läkarna ej hittar något fel på någon av er). Hur många IVF-försök behövdes innan ni blev gravida?
Det undrar jag med, vi ska starta första IVF kommande vecka :)
Vi fick en kille på första försöket
Ville ha ett syskon och gjorde 2 IVF försök sen gav vi upp och tänkte inte på det mer, rätt som det var så vart frugan gravid på naturlig väg och är nu i vecka 29 :)
Fyra.
Spännande tråd :) Vi är också oförklarligt barnlösa och precis gjort vår första IVF. 7st ägg blev befruktade varav ett tillbaka till mig i torsdags och dom andra 6 i så god kvalitet att dom kunde gå till frysen :)
Så nu är det bara att vänta!!!
Hej, inget svar på din fråga tyvärr. Gjorde vårt första ET idag, fick ut 13 ägg, ett blev bra nog att använda..
vet inte heller än, gör IVf nr 2 just nu o ruvar för fullt. Har gjort en IVF i våras som blev minus samt ett FET som oxå blev minus. Men tänkte bli gravid nu på trejde insättningen. Tredje gången gillt heter det ju faktiskt ;)
Vi är oförklarligt barnlösa. Har gjort ett IVF, fick 16 befruktade embryon. Vid ET fick jag 1 st tillbaka, blev gravid men fick missfall i v 5. Vid första FET fick jag tillbaka 2 st, blev gravid och det blev till en kille som nu är 1 år 5 månader. Nu vid första syskonförsöket FET nr 2 fick jag 2 st embryon tillbaka, blev gravid men fick missfall i v 6. Snart blir det FET nr3 och då hoppas vi att det ska bli ett syskon!
Har gjort 1 IVF o är nu gravid v 7
Tack för alla svar...även om de flesta inte var som jag hade hoppats på, hehe
Hade ju hoppats att det var fler som svarade; 3:e, 4:e, 5:e försöket osv... inte på första!!! :-P
Men jag antar att de flesta som blir gravid känner att de äntligen kan lämna denna del av forumet bakom sig...
Har själv gjort två styck (ett ET och ett FET) - inget av dem resulterade i graviditet. :(
Jag har verkligen funderat på om det är någon idé att fortsätta över huvud taget...känns ganska hopplöst... men läkaren tyckte att "herregud, ni har ju bara gjort två försök än så länge"...
..hm...jag vet inte...känns tröstlöst ibland. Vi har dock 4 st fina embroyn kvar i frysen, så ska väl göra klart denna omgång åtminstone. - har ju två FET försök kvar innan vi måste börja om igen. FET gör vi som tur är i naturlig cykel, så det känns lite lättare.
För oss krävdes det fyra ET och två FET innan vi blev gravida. Enligt vår läkare så är det lika stor chans att bli gravid på någon av de fyra första ET. Önskar er ett stort lycka till