-
-
Svar på tråden 15 år och gravid
-
Välkommen in i vuxenlivet och till FL!
-
Jag vet en tjej som är 14½ år och är gravid. Hennes blogg: www.youngandpregnant.se
Jag beundrar er unga mammor! :) Tycker ni gör alldeles rätt att visa världen att ni är unga mammor, tonåringar, men klarar av att vara en lika bra mamma som alla andra 25-30 åringar. :)) -
Vill bara säga grattis!
-
jag var 19 när jag fick min lille, nu har jag hunnit fylla 20 men jag hör väl till kategorin "ung mamma" antar jag. Du får gärna skriva till mej om du vill prata eller fråga nått :)
Också så klart, grattis!
-
Med uppenbar risk att bli kallad surkärring (man blir gärna det av de unga mammorna här), så tänker jag definitivt inte gratulera, att skaffa barn när man är femton är så nära vansinne man kan komma, men jag önskar dig lycka till. Det lär du behöva.
-
Är själv relativt ung (21) men kommer nog aldrig kunna grattulera till att barn skaffar barn, utan nöjer mig med att önska lycka till likt ovanstående inlägg.
-
har du msn? :) isåfall kan du ju skriva den i privatmedelande. :)Ida1990 skrev 2010-09-25 21:11:20 följande:jag var 19 när jag fick min lille, nu har jag hunnit fylla 20 men jag hör väl till kategorin "ung mamma" antar jag. Du får gärna skriva till mej om du vill prata eller fråga nått :)
Också så klart, grattis!
tack! :) -
okej, men om man blir gravid och känner att man inte klarar av att göra abort, så är det så, sen så kan jag vara en precis lika bra mamma som du, fast du inte är en "ung mamma", så tycker jag det är ganska onödigt av dig att sitta och skriva sånt som "lycka till, det kan du behöva", precis som att jag inte skulle kunna klara av att sköta ett barn bara för att jag är 15. och jag bad inte dig gratulera eller så men trevliga människor gör det endå, och jag bad andra unga mammor skriva, inte du, eller hur?MammaG skrev 2010-09-25 21:14:31 följande:Med uppenbar risk att bli kallad surkärring (man blir gärna det av de unga mammorna här), så tänker jag definitivt inte gratulera, att skaffa barn när man är femton är så nära vansinne man kan komma, men jag önskar dig lycka till. Det lär du behöva.
-
Ett grattis är alltid på plats oavsett ålder! Ett barn är ett mirakel och något man ska glädjas åt! Grattis igen. Lyssna inte på något annat.
-
Grattis! Och lycka till! Hoppas det går bra för dig och det lilla knytet :)