• Whirlwind

Soffbord med härdatglas, korkat med 1,5 åring??

Jag behöver verkligen era råd och åsikter angående mitt lilla ilandsproblem hehe
    Jag har förälskat mig i ett soffbord, det som får mig att tveka är att det är gjort av härdat glas.
    Hur ömtåligt är det?? tycker ni att de är ren idioti när man har en 1,5 åring som älskar att banka leksaker i möbler eller tycker ni att jag skall köra på??
    jag är alltså helt såld på bordet, kan inte sluta tänka på det haha..

• Svar på tråden Soffbord med härdatglas, korkat med 1,5 åring??
  • en glad
    Whirlwind skrev 2010-09-25 23:26:04 följande:
    Jag behöver verkligen era råd och åsikter angående mitt lilla ilandsproblem hehe
    Jag har förälskat mig i ett soffbord, det som får mig att tveka är att det är gjort av härdat glas.
    Hur ömtåligt är det?? tycker ni att de är ren idioti när man har en 1,5 åring som älskar att banka leksaker i möbler eller tycker ni att jag skall köra på??
    jag är alltså helt såld på bordet, kan inte sluta tänka på det haha..
    inga problem! Bordet är tåligt!
  • Whirlwind

Okej , fy va glad jag blir av era svar.  Det är alltså svårt att få en spricka eller dylikt i??
    Givetvis får man ju vara väldigt sträng mot dottern också angående bordet så det borde ju bli bra tycker man ju =)

• Frontline

kan lova dig att en fullvuxen kan sitta på det bordet utan att det går sönder..
    Sen visst det kan gå sönder om man slår till olyckligt på det men för ett barn håller det garanterat...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • en glad

Det blir inte lättare repor i glasbordet än ett lackat, vanligt bord. Det håller för ett barn att stå och hoppa på! Det är härdat och tjockt glaset. Vårt bord har dessutom runda hörn så det gör inga djupa hack i pannan på den som faller emot!

• ThePointOfItAll

Köpte ett glasbord när min 6,5 åring var runt 1,5. På 5 år har det blivit en större repa som syns och sen ett par små, men inget som egentligen stör. Inga värre olyckor än med andra bord, någon bula kanske. Jag är faktiskt positivt överraskad att det hållit så bra, trots en massa ungar som kört bilar och bankat på det.

Mitt tål upp till 50 kg iaf.

Svar på tråden Soffbord med härdatglas, korkat med 1,5 åring??