dazazz skrev 2010-09-26 19:21:56 följande:
Aha, vad lustigt :) Jag kände inte alls till Gråbo men hamnade väldigt rätt :)
Jag skulle personligen tycka att Hallsnäs var lite väl långt att gå, särskilt som många av husen ligger lite backigt...
Jag är rätt förtjust i backarna upp mot Stamsjön, där är fint och ändå nära tåget. Även de nybyggda områdena runt Stamsjön är fina men det är bara gångavstånd om man verkligen vill ;) Det går dock en del bussar nu som är samtajmade med tåget, vet inte hur ofta dock.
Aspenäs villastad är väldigt trevligt, men inte direkt prisvärt... Iofs är Lerum i sig lite väl dyrt, drar man sig bara till Stenkullen är prisbilden en annan och det är ändå bara marginellt längre. Samma med Floda.
Vi var inne på Öxeryd när vi letade i Lerum, men det är ju inte nära tåget, däremot lantligt och vackert.
Bråta är ju förresten väldigt fint också och riktigt nära tåg. Området runt Rydsberg kan vara klokt att kolla upp också, där har jag ingen koll, men det ligger ju bra.
Jag skulle nog titta på området söder om tåget, typ mellan Lerums station och Aspedalens station, där ligger en hel del hus nära tåget och det KÄNNS ändå inte så väldigt nära.
Förlåt om det blev lite rörigt, men lite input gav det kanske :)
Tack, jättebra tips!
I söndags tog vi faktsikt en tur ut till Lerum. Jag har ju lite koll på Lerum men för min man är det helt nytt. Vi tittade på ett nus i Aspedalen men det långt från tåget, men som du säger det fanns ju en hel del hus som låg nära tåget. Såg mysigt ut där, när till både sjön och Lerums centrum.
Vi tog en tur till Hallsås, men det är ju helt klart en bit bort.
Har du nån aning om hur trycket är på förskolorna?