• Mumselumsan

Cupcakes till barnkalas, tips SNÄLLA!

Grabben här ska ha kalas tillsammans med en kille i klassen. De har fått bestämma precis hur de vill ha det med meny, vad de ska göra etc. De har bestämt att de inte vill ha tårta el något sånt utan goda muffins.

Lotten föll på mig att baka med dom. Jag tänker cupcakes med glasyr och kanske lite roligt "strössel" som dekoration men vet inte.

Har ni några bra recept på cupcakes och roliga dekorationer???

Behöver verkligen tips, de ska bakas nu på ons så behöver hjälp innan dess.

Tilläggas bör att grabbarna är 9 år, om nu det spelar någon roll för cupcakesen

• Svar på tråden Cupcakes till barnkalas, tips SNÄLLA!
  • CHARLATAN

Har massa recept, frågan är bara vad du vill ha.
    Annars rekommenderar jag boken Crazy About Cupcakes.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • väntar4an 2010

googla fram cupcakes =) finns massa goda recept

Emelie-010224 Albin-060520 Dante-080426 Idun-100104
  • Mumselumsan

Jag har googlat men blir ju helt förvirrad av alla recept Någon bok hinner jag dessvärre inte köpa innan då jag inte kommer komma ut på stan någon dag denna vecka innan bakningen.

Ingen som har ett gott recept på själva cupcakesen och sen någon kul dekoration?? Gärna bild

• CHARLATAN

www.marthastewart.com/photogallery/decorating-ideas-for-cupcakes
    Klicka framåt så är det massa dekorationsidéer.
    Och där kan du säkert hitta ett bra recept på cupcakes också. Ta hellre ett amerikanskt än ett svenskt då det i Sverige oftast är vanlig sockerkakssmet man använder. Godare med "riktig" cupcakesmet.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Mumselumsan

Tack så mycket! Bildexemplet var ju störtskönt Grabben tyckte det var riktigt läckert.

Visst ser det ut som blåfärgad kokos eller är det något annat?

• Skruttunge
    Mumselumsan skrev 2010-09-28 21:01:56 följande:
    Tack så mycket! Bildexemplet var ju störtskönt Grabben tyckte det var riktigt läckert.

Visst ser det ut som blåfärgad kokos eller är det något annat?
    Ja, jag tycker också att det ser ut som kokos! Man kan ju göra någon creamcheese frosting under, men det gäller att doppa i kokos direkt innan ytan på glasyren stelnar.

Lycka till med barnkalaset!
    ~ Beräknad födelse 5 januari 2011 ~
Svar på tråden Cupcakes till barnkalas, tips SNÄLLA!