Är det här normalt (matfixering 12åring)
Vill ventilera lite, jag börjar tycka det går till överdrift här hemma.. Min 12-årige bonusson kommer hem till oss klockan ett på lördagen, det första han frågar är vad vi ska äta (till lunch). Sen fortsätter det hela tiden. Jag fixar pasta till lunch, bakar bröd på eftermiddagen som vi äter till mellanmål och på kvällen lagar min man lammkotletter och ris. Så det är inte som att vi inte äter hemma. Men han håller på hela tiden; vad ska vi äta, vad blir det till efterrätt, finns det chips osv osv. Och idag ska han på fotbollsmatch klockan 14.00. Sedan igår har han frågat ungefär sex gånger vad han skulle få till lunch innan matchen, och påpekat att han måste få lunch innan matchen. Självklart ska du få lunch innan matchen, liksom. Vi satt och åt sen frukost klockan tio idag, yoghurt, ägg och mackor. Då säger han igen; vad får jag för lunch? Jag blir helt matt, jag fattar inte varför han är så extremt fixerad vid maten. Blir misstänksam att han inte får ordentligt att äta hemma hos sin mamma, men min man tycker inte vi ska bry oss så mycket utan att det löser sig. Är det kanske såhär det är att ha 12-åriga killar? Ni med erfarenhet kanske kan lugna mig?