Är i akut behov av era tips och råd.
Hej!
Jag har en son som är 4,5 månader gammal. Sedan 3-4 veckor tillbaka har han börjat krångla med maten. Det är omöjligt att få honom att ta flaskan i vaket tillstånd!! Han äter bara när han precis somnat eller håller precis på att vakna. Vi har testat att vänta in hans signaler på hunger men då gick han i 7 timmar utan mat och t.o.m. då fick vi tvinga i honom det. I natt exempelvis drack han 70 ml klockan 2.30 och nästa gång han åt var klockan 11.00 och då fick vi tvinga i honom 40 ml.
Vi har testat olika ersättning Nan 2, babysemp 2 och även gått tillbaka till nan1. Vi har bytt nappen på flaskan till nr 3 så det rinner till ordentligt för honom. Vi har testat att mata honnom i lugnt och mörkt rum, lekt med honom .... ja vi har testat det mesta.
Det har blivit så jobbigt att jag inte längre kan sova på natten eftersom jag väntar på att han ska börja vakna så jag kan ge honom flaskan för om han hinner vakna vägrar han äta.
Jag har frågat på bvc men hon hade inga råd att ge utan sa bara att barn i den här åldern lätt distraheras av saker runt omkring men att gå 7-8 timmar utan mat är väldigt länge för en 4 månaders.
Tar tacksamt emot era tips och råd på vad vi kan testa. Skulle vara intressant att höra om andra som upplevt samma sak med sina små.