Hur sätter man upp hissgardiner från Jotex?
Jag har köpt hissgardiner (Ambrosia tror jag de heter) från Jotex men fattar inte hur man får upp de! Bruksanvisningen är verkligen inte bra heller, måste man ta hål i tyget eller hur gör man?!
Jag har köpt hissgardiner (Ambrosia tror jag de heter) från Jotex men fattar inte hur man får upp de! Bruksanvisningen är verkligen inte bra heller, måste man ta hål i tyget eller hur gör man?!
Är det inte en sydd kanal för en gardinstång?
Jag har också köpt dom. Det måste ha varit en idiot som konstruerat dom! Min sambo blev galen när han skulle hänga upp dom och gav upp. Ja det är nog meningen att man ska göra hål i tyget för att få upp dom. Våra gardiner är fortfarnade inte uppe....:)
Är de likadana som de från ellor så måste du göra hål i tyget. Skruvarna med öglor på skruvar du fast genom tyget in i "träpinnen" som är innanför, och skruvarna med krokar skruvar du fast i väggen (förborra). Öglorna ska sitta 20 cm från kanterna har jag för mig. Det gör väl inget att göra hål i tyget?
ellor = ellos så klart..
då har jag en fråga till angående jotex hissgardiner som jag, syrran o min mamma försökte få ihop igår.
Var ska den där metallpinnen sitta?
Jag hade bara träpinnar med mina gardiner.
Jag har mailat Jotex så vi får väl se om de själva kan förklara hur man gör....
Men längst ner på dom hissgardinerna vi har så finns det ingen kanal att trä in metallpinnen i :O Den är igensydd...skumt!...
Jag kan meddela att man enligt Jotex ska ta hål i gardinen! Jag blev uppringd av någon därifrån idag och frågade då hur man ska göra när man tvättar gardinerna, men enligt henne var det bara att skruva loss öglorna och ta bort tyget och sätta dit det igen. Då undrar jag stillsamt hur många gånger det funkar innan pinnen är helt förstörd?! Jaja, jag får väl låta bli att tvätta gardinerna helt enkelt!