• Soffiloffan

Varför anses man som mindre vuxen för att man inte dricker kaffe??

Jag har som 29-åring nyligen börjat dricka kaffe (med mjölk och socker i iochförsig, så helt vuxen är jag väl inte än ). Och tidigare har jag alltid fått höra "när ska du bli vuxen då?!" när jag har bett om något annat att dricka istället för kaffe vid olika sammankomster.

Varför anses man som mindre vuxen för att man inte dricker kaffe?? Sitter vuxenheten i vad man väljer att dricka?? Någon mer som har varit med om detta?

• Svar på tråden Varför anses man som mindre vuxen för att man inte dricker kaffe??
  • Kya

Barn får saft, och vuxna får kaffe.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Empiiis

Är iofs bara 20 år men jag dricker inte kaffe och fått höra det många gånger. Jag tycker inte kaffe är gott och vill inte lura min kropp att den behöver kaffe för att orka.
    Äter inte ens efterrätter med kaffesmak, inte heller godis.

• Empiiis

Varför ska man dricka något som man inte tycker är gott? Det är so när föräldrarna säger att man lär sig tycka om det. Varför i hela världen ska man lära sig tycka om något som är äckligt?

• ThereseUvhage

Kaffe är ju nått man brukar säga att man "lär sig att dricka"
    Varför ska man "lära sig att dricka" nånting som inte ens är bra för kroppen?
    Själv tycker jag faktiskt att kaffe kan vara gott, men dock aldrig som smak i efterrätter, nä huwa.

• Höstväder

Jag måste erkänna att jag brukar reta mina vänner som inte dricker kaffe :P

Det är väl nåt som bara kommer..

• Menhir

Det går över med åren...

Jag är snart 40 och dricker inte kaffe, tycker inte det är gott (har iofs inte smakat de senaste 10 åren).
    Man får ha en tepåse med sig till nya bekantskaper eller nya arbetsplatser eftersom det är så inarbetat med kaffe men i övrigt har jag aldrig sett det som ett problem.

Och det var nog 15 år sedan jag hörde att någon säga att jag inte var "vuxen" för att jag inte dricker kaffe. Så det kommer nog en tid när du slipper det, du också.

• 2underbara

Såååååååååååååå många gånger jag hört att jag inte är vuxen...
    Suck. 

• Sarah84

Är 26 & tycker kaffe smakar skit..
    Kommer nog aldrig lära mig.. Men jag skämms inte för de..

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Cia o krabaten

Japp, känner igen det allt för väl.
    Tycker inte om kaffe, har inga ambitioner att börja heller och för övrigt är dte ganska skönt att slippa vara "beroende" av skiten som tex mina föräldrar är
    Varken jag eller min man dricker kaffe.
    Vi tar fram kaffekokaren 1g/år när svärfamiljen kommer för födelsedagsfirande.
    Min familj får dricka snabbkaffe eller ta med sin termos
    Gäster på middag får dricka snabbkaffe om de får ngt alls!!! Glömmer helt sonika bort att bjuda på det då vi inte dricker kaffe! Men de som känner oss vet ju att de bara kan be om det  

Svar på tråden Varför anses man som mindre vuxen för att man inte dricker kaffe??