• memba

Kladdig navel

Min son är 5 dagar och idag såg jag att naveln inte ser något vidare ut,

den ser ut som om den vill ramla av, men den är inte torr!

Den luktar inget vidare heller, men jag tycker att det är svårt att se om det är infekterat!

Tips, råd?

Vi har besök på BVC imorgon, så då ska det självklart kollas upp! 

• Svar på tråden Kladdig navel
  • sanna11111

Badda med ljumet vatten. De ser rätt skumma ut å luktar typ lik innan de trillar av...

• SoffH

Så länge det inte är rött och irriterat runt omkring naveln är det inget att oroa sig för.

• Bette

Hej,

Köp lite alsollösning och droppa på, det torkar ut och är jättebra.

Bette

• Mom2006

Ta en tops med ljummet vatten och tvätta nere på skinnet bredvid navelstumpen, det gjorde vi morgon och kväll.. Luktar räligt gör de innan de ramlar av..

• memba

Nu har den ramlat av, å det ä ju liksom inte torrt under!

Besök hos BVC imorrn, då skulle hon tydligen göra rent .... 

• xXMaLoXx
    memba skrev 2010-09-27 21:00:32 följande:
    Nu har den ramlat av, å det ä ju liksom inte torrt under!

Besök hos BVC imorrn, då skulle hon tydligen göra rent .... 
    Det var inte torrt när sonens ramlade heller, luktade ren död gjorde det också innan den föll av.
    How ever, våran BVC-sköterska duttade lite med en lapispenna när vi var på besök, för att bilda som en liten skorpa. Efter det så vart det hur torrt och fint som helst. Lite svart ett par dagar, men så blir det tydligen av den där pennan.

Alsolösning skulle jag absolut INTE grejja med, finns ingen anledning.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Johans Pillerill

Vår flicka blev också duttad på med lapispenna för naveln var inte helt fin... Blev svart och äckligt ett tag men sen läkte det bra. Dock rann sånt svart ner på hennes mage och hon såg helt misshandlad ut i flera dagar innan det gick att pilla bort :P (ser precis ut som ett kraftigt blåmärke!)... Jag trodde att hennes far klämt på henne för hårt och skällde, men så badade hon och det lossnade så jag fick krypa till maken med huvudet lågt och be om ursäkt...

Svar på tråden Kladdig navel