• IngentingAlls

Diarré utomlands vad göra? lite rädd...

Nu är det så att jag är utomlands på sol och bad semster. Problemet är att jag imorse vaknade med ganska kass mage. Men det gjorde inget så jag fortsatte dagen precis som vanligt med sol och bad. Nu när jag kom in för att ta det lugnt satte jag mig vid datorn en stund och jag fick lite smått ont i magen precis som man kan få om man behöver fisa så jag "fes" problemet var att det inte kom ut luft utan avföring. Sprang till toan och då kom en hel kaskad med vattentunn avföring. (ber om ursäkt för detaljerna).

Nu är jag livrädd för att jag kommer bli ordentligt magsjuk med spyor och hela paketet. Har inte haft ont i magen eller något sådant under dagen utan bara lös mage. Har inte ont nu heller men känner mig lite illamående men jag tror att det har med att jag är rädd för att bli ordentligt sjuk. Min sambo berättade att även han hade varit dålig i magen idag, och behövt besöka toaletten väldigt ofta.

Skulle behöva lite tips på vad man kan göra? jag har tagit en imodium men jag vet inte om det kan ge något resultat än. Kan man undvika att kräkas på något sätt? När ska man kontakta läkare?

• Svar på tråden Diarré utomlands vad göra? lite rädd...
  • Knastroll82

Äsch, nästan alla blir väl kassa imagen när man är utomlands, har med de olika bakteriekultrerna att göra antar jag.
    Se till att dricka ordentligt och håll dig nära en toalett.

Jag var till Turkiet för ett par år sedan i 2 veckor, dag 7 blev jag precis som du dålig i magen, men det var över till nästkommande dag.

Kontakta läkare bör du väl göra om du blir riktigt dålig.

• Stor mamma

Det finns alltid en läkare i närheten som är kopplad till resebolaget (var så -03 när vi var i turkiet o åkte med always) Läkaren kom till o med upp på rummet. Prata med din reseledare,resebolag och fråga efter läkare . Du kan få ngt stoppande

• IngentingAlls

Tack du räddade min dag! Jag blev så himla rädd när detta hände. Tänkte att jag var helt körd nu. Är väldigt rädd för att kräkas och sådant så det är min största mardröm. Har aldrig själv blivit dålig på en semesterresa innan inte vad jag minns ialla fall. Eftersom det kom väldigt plötsligt så blev jag orolig. Inte så ofta sådant händer liksom. Men då får jag hoppas att det är bättre imorgon.

• IngentingAlls
    Stor mamma skrev 2010-09-26 17:27:00 följande:
    Det finns alltid en läkare i närheten som är kopplad till resebolaget (var så -03 när vi var i turkiet o åkte med always) Läkaren kom till o med upp på rummet. Prata med din reseledare,resebolag och fråga efter läkare . Du kan få ngt stoppande
    Det finns läkare på hotellet. Men jag tycker att jag borde bli lite sämre innan jag springer dit känns det som. Har redan stoppat i mig stoppande imodium så jag hoppas att det funkar. tack för svar :)
  • Stor mamma
    IngentingAlls skrev 2010-09-26 17:31:58 följande:
    Det finns läkare på hotellet. Men jag tycker att jag borde bli lite sämre innan jag springer dit känns det som. Har redan stoppat i mig stoppande imodium så jag hoppas att det funkar. tack för svar :)
    jo det funkar-jag brukar ha Dimor
  • Knastroll82

Ät som vanligt, men undvik sådant som är lösande, som mogna bananer och sånt.

Svar på tråden Diarré utomlands vad göra? lite rädd...