Diarré utomlands vad göra? lite rädd...
Nu är det så att jag är utomlands på sol och bad semster. Problemet är att jag imorse vaknade med ganska kass mage. Men det gjorde inget så jag fortsatte dagen precis som vanligt med sol och bad. Nu när jag kom in för att ta det lugnt satte jag mig vid datorn en stund och jag fick lite smått ont i magen precis som man kan få om man behöver fisa så jag "fes" problemet var att det inte kom ut luft utan avföring. Sprang till toan och då kom en hel kaskad med vattentunn avföring. (ber om ursäkt för detaljerna).
Nu är jag livrädd för att jag kommer bli ordentligt magsjuk med spyor och hela paketet. Har inte haft ont i magen eller något sådant under dagen utan bara lös mage. Har inte ont nu heller men känner mig lite illamående men jag tror att det har med att jag är rädd för att bli ordentligt sjuk. Min sambo berättade att även han hade varit dålig i magen idag, och behövt besöka toaletten väldigt ofta.
Skulle behöva lite tips på vad man kan göra? jag har tagit en imodium men jag vet inte om det kan ge något resultat än. Kan man undvika att kräkas på något sätt? När ska man kontakta läkare?