• Anonym (hårt sex?)

Kan man ha HÅRT sex med spiral?

Döm mig inte, Jag vill bara ha lite fakta ang spiral och "sex".

Jag ska snart sätta in en spiral, men bekymmrar mig för att vårat "annorlunda sexliv" kommer begränsas av det...
    Vi kör ganska hårt i sängen och är rädd för att spiralen kommer tryckas upp så jag får ont eller skadas i livmodern...
    Någon som vet om man kan få ont vid hårt sex när man har spiral inne eller om den på något sätt kan "flyttas"
    när man stöter emot livmodern?
    Gillar det sexet vi har, och vill inte gå över till "försiktigt mys sex" pga en spiral...

• Svar på tråden Kan man ha HÅRT sex med spiral?
  • Anonym

Vet inte riktigt vad du menar med "hårt" sex, men jag och sambon är livliga, både med vanlig penetration, fingrar och dildo... Han har aldrig känt spiralen... och jag har inte haft ont av den heller =)

• kcs

Jag har spiral och kör hårt sex och det har inte hänt något sen har jag faktist aldrig frågat barnmorskan om det är farligt. Sam sagt jag har aldrig känt något pga den

• lillekatt

Jag har faktiskt haft lite ont i början pga av den (och då har jag inte ens kört speciellt hårt sex). Men detta varierar från person till person, jag har dessutom haft flera infektioner som kan ha gjort det extra känsligt för mig "därinne".

• Anonym

Min man kände bara snörena och dom klippte dom så kort det bara gick.

• Anonym (hårt sex?)
    Anonym skrev 2010-09-26 20:16:29 följande:
    Vet inte riktigt vad du menar med "hårt" sex, men jag och sambon är livliga, både med vanlig penetration, fingrar och dildo... Han har aldrig känt spiralen... och jag har inte haft ont av den heller =)
    Vi kör väldigt hårt, och ibland kör vi "dubbelt", med dildon samtidigt...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-09-26 20:18:43 följande:

Min man kände bara snörena och dom klippte dom så kort det bara gick.

ueähhh *ryser*... det lät läskigt!
  • Anonym (hårt sex?)

Ok, ska erkänna, Men döm mig inte!!!!!
    Vi kör hårt i sängen, men då och då (inte ofta) så "fistar" han mig....
    (Vill gärna inte höra några "fyyyyy!" eller andra dömande saker om det)

• Anonym

Han är ju knappast uppe i din livmoder och rör om...
    Så länge ni inte försöker föra in saker där så märks inte spiralen alls!

• Anonym

Jag kände av spiralen lite i början, kunde tom göra ont, men nu känns den inte alls. Kör kanske inte så hårt men tror att det ska gå bra ändå.

• lillekatt
    Anonym (hårt sex?) skrev 2010-09-26 20:27:49 följande:
    Ok, ska erkänna, Men döm mig inte!!!!!
    Vi kör hårt i sängen, men då och då (inte ofta) så "fistar" han mig....
    (Vill gärna inte höra några "fyyyyy!" eller andra dömande saker om det)
    I början kan jag tänka mig att det är lite känsligt, alltså de första dagarna,men då kanske man inte får ha sex heller, eller? annars tror jag nog att det bara är att köra på! :)
  • Anonym (jo)

jag har haft min 3 år nu och ibland känner jag av den vid lite tuffare sex. Har normalt inga blödningar men det händer ibland efter lite vildare hårdare tag. Jag klippte också trådarna men min man känner ibland av dem ändå. Det är lite olika om det är ställningen som är avgörande eller hur djupa stötarna är.  Det känns lite som mensvärk efter iaf.

• Anonym

Jag har liknande sexliv som dig, har haft spiral i ca 18 år till och från och har aldrig haft några problem av den alls.

• tjockiskim

Jag kan också känna som mensvärk efteråt vid hård sex. Är extra känslig vid ägglossning då jag är allmännt öm i magen.

• zimzim

Har hänt att jag har "kört i" fruns spiral när jag har tryckt på lite oförsiktigt. Tycks ta ont som F*N och sexet total dör med en gång :s 

• Anonym

sambon brukar känna den ibland men dock inte förens de har gått förmej å oftast honom själv. vilket är märkligt att de är så, jag har aldrig känt nått själv men de gånger sambon har "kört" i den har jag fått en liten liten blödning. men aldrig fått ont el nått sånt.

• Anonym
    zimzim skrev 2010-09-26 23:02:20 följande:
    Har hänt att jag har "kört i" fruns spiral när jag har tryckt på lite oförsiktigt. Tycks ta ont som F*N och sexet total dör med en gång :s 
    Det är trådarna utanför livmodern du känt, eller så har du en penis i form av en tändsticka om du får in den i livmodern
  • Anonym

Man kan få problem med en spiral, den jag hade sist kröp ut ur livmodern, halvvägs ute. men det var ju ett problem oavsett vilket sexliv man har. Sitter den bra på plats borde det inte påverka den.

• Kevlar747

Har haft min i en månad men vi hade sex en gång och båda kände den. Min sambo fick till och med sticksår! Sen dess har vi inte vågat igen. Ska få trådarna klippta nästa vecka men är orolig för sexlivet.. Undrar om det kan ha och göra med hur stor han är för det är han..

Svar på tråden Kan man ha HÅRT sex med spiral?