• Anonym (Bläää)

Medicinbyte

Var till läkaren som ville att jag skulle byta medicin...har ätit en sån liten dos medicin 2,5 mg varannan dag så läkaren sa att jag kunde sluta med den på en gång...har inte tagit den nya medicinen då jag är grymt rädd för biverkningar....det står att man kan hamna i koma och få kramper....gahh och få cancer....men herregud...nu är jag så ledsen och gråter för allt...känner mig så hemskt låg....va ska man göra....medicinen jag ska börja med heter sertralin bluefish......

• Svar på tråden Medicinbyte
  • Anonym (filus)

jag äter samma (Tror jag) bluefish är tillverkaren va? Det är ju samma som zoloft. Tror inte du behöver vara orolig, dessa biverkningar är ju de som är sällsynta, antar jag.. Jag har dock inte märkt av så många biverkningar. Visserligen har jag ju ätit dom länge så jag kommer inte ihåg hur det var i början.

• Anonym

ALLA ssri eller mediciner överhuvudtaget har biverkningar, även svåra ovanliga.

• Anonym (Bläää)

jo jag vet att biverkningar finns på alla mediciner men usch..tror att allt kommer att drabba mig...hypokondriker som jag är....

Svar på tråden Medicinbyte