Hur lång tid tar det innan löneutmätningen börjar?
En liten snabb fråga bara som jag hoppas att nån har svar på...
Fick utslag på en skuld hos KF för ca 2 veckor sedan och undrar nu hur länge det tar innan löneutmätningen börjar?
Fick utslag på en skuld hos KF för ca 2 veckor sedan och undrar nu hur länge det tar innan löneutmätningen börjar?
Dom kommer att skicka ut en blankett till dig som du ska fylla i en massa uppgifter om inkomster , om du är sambo eller ensam om du har barn mm innan det genomförs
Hur lång tid brukar det ta då? Och när kontaktas arbetsgivaren, är det efter att jag fyllt i alla pappren och skickat in?
Ja tror att alla papper ska in först
Ja du kommer få hem pappaer som ska skickas in, sen kontaktar de din arbetsgivare som oxå kommer fylla i papper.
De drar inte så mycket utan förbehållsbeloppet är rätt mycket.
För oss drar de 717 kr i mån
Finns där man kan räkna ut på KF hemsida hur mycket man har rätt att behålla.
Tack för era svar. Jo, jag har räknat ut där hur mkt jag kommer få behålla. Dom kommer dra runt 2000.- på mig.
Är mest intresserad av att veta hur snabbt det kommer igång, men det kanske är svårt att svara på. Förstår att det är olika från fall till fall beroende på hur mkt dom har att göra.
På mig stämde den på kronan när jag hade löneutmätning.