Min 6 månaders kastar/lägger huvudet på sne och tittar! Vanligt? Konstigt?
Snälla hjälp mig nu. Min 6 månaders baby har de senaste dagarna börjat lägga huvudet på sne ibland. Inte alltid men ibland när han tittar på något så "kastar" han huvudet helt på snedden och tittar snett. Lite som när man själv vrider huvudet snett för att se något från en annan vinkel. Sitter han i famnen och tittar på t.ex. något på bordet kan han göra så och nästan kasta hela överkroppen åt ett håll och titta.
Det känns som att han tittar från olika vinklar, som att han upptäckt att man kan göra det och experimenterar. Men ändå känner jag att jag måste fråga om det finns andra som känner igen detta eller om det låter helt konstigt?
Blir ju ändå lite smått orolig, nojjig som jag blivit som förstagångsmamma.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 21:18
Det är alltså inte så att han hela tiden har huvudet snett. Det här är verkligen en rörelse som är tydlig, att han lägger huvudet på snedden. Nästan helt horisontellt ibland... :) Och oftast är det just när han tittar på något.
T.ex. om någon håller i honom och jag ställer mig framför en bit och säger något till honom, så kan han helt plötsligt lägga sig helt på snedden och titta.. eller om han tittar på någon lampa på väggen.. eller på ett glas på bordet osv. Och ibland med hela kroppen typ.