• Anonym (en av tre)

erfarenheter av tresamhet

Fanns ju ingen vettig rubrik för detta...

Jag och  min kille har just börjat träffa en annan kille tillsammans. Vi tycker båda om honom och det fungerar så här långt rätt bra. Är nöjd med situationen, men förstås lite spänd med hur det ska bli i förlängningen.

Undrar om det finns flera här som är erfarna med att dejta en person tillsammans med sin partner?
    Vore roligt att höra lite om era erfarenheter om hur det gått och kanske varna lite för fallgropar som man lätt kan hamna i.

• Svar på tråden erfarenheter av tresamhet
  • Anonym (!!!)

Sök på artiklar och MissGos, hon levde väl flersamt eller nåt

• Neko

Oj vad avundsjuk jag blir.... =)

• Anonym (en av tre)
    Anonym (!!!) skrev 2010-09-26 22:48:24 följande:
    Sök på artiklar och MissGos, hon levde väl flersamt eller nåt
    Jo. Fast hennes partners var väl inte tillsammans med varandra?
  • Anonym (!!!)

Tror inte de, fatta de som att det var på samma sätt. Ursäkta =)

• kramin

Jo.. eller jag har nog mer att säga om hur det är att komma in som den tredje i relation till ett etablerat par..

Typiska fallgropen är ju att glömma att man har ett visst överläge när man är dom två som redan haft relation till varandra ett tag och jämkat ihop sig och vant sig vid varandra, jämfört med den som är ny. När två människor möts så är det så självklart att man utformar förhållandet tillsammans och anpassar sig till bådas förväntningar och behov och viljor och drömmar. När två möter en tredje är mycket sånt arbete gjort mellan dom två och risken är att dom två förväntar sig att den tredje ska bara anpassa sig till hur det är och att den som är ny inte ser till att ta plats om det inte tydligt lämnas plats, utan känner sig som den som är i minoritet och ska anpassa sig till allt. Och det brukar inte funka så bra på sikt om en av tre alltid viker sig och anpassar sig, istället för att alla jämkar ihop sig på ett sätt som funkar för alla.

polyheart.se/ är annars ett bra ställa att hitta andra människor med olika erfarenheter av att vara i relationer med flera.

• Anonym (V-formad)

Har sedan ett tag en FMF relation Och det funkar fast vi 2 tjejer inte är direkt bisexuella men vi känner stor tillit respekt och djup vänskap för varandra. Men vi började som vänner alla 3 och sedan har våra realationer djupnat.Vi har du disk detta och kommit fram till at eg har vi  fyra relationer F1+M,F2+M,F1+F2 och F1+M+F2 .Alla är viktiga och alla måste kunna utvecklas och ges möjligheter. Det funkar utmärkt men man måste se mer till möjligheterna än till problemen och hela tiden vara beredd att stå emot en öförstående omvärld.Men absolut Prova på ni 
    Och dessutom sägs det att MFM förhållanden fungerar bättre än FMF då män sägs vara mindre svartsjuka Hur som helst så funkar vårå 4 relationer bra och har utvecklats alla sen vi flyttade ihop för 1,5 år sen

• alessandrosthlm82

skulle oxå kunna tänka mig polygamt. men det verkar desvärre inte som att det kommer slå så stort i sverige.
    men i usa är det vanligare.
    vem vet hur det ser ut här om 50 år

Svar på tråden erfarenheter av tresamhet