Thora skrev 2010-09-26 22:33:24 följande:
Hej! Jag är inte speciellt kunnig inom foto eller fotoprogram så jag hoppas någon kan hjälpa mig

Jag vill göra 3 canvastavlor på mina barn och vill då att dessa är i svartvitt. Hur går jag tillväga? Kan jag göra om färgkorten själv så att de blir svartvita och i så fall hur? Eller ber man företaget som ska göra canvastavlorna att göra om korten?
Det finns automatiska funktioner för det i fotoredigeringsprogrammen, t ex Photoshop (och Photoshop Elements som är "amatörvarianten" av Photoshop), men gör man det lite mer manuellt, så blir det ett bättre resultat, vilket jag verkligen skulle rekommendera, än mer eftersom du ska få upp dem i lite större storlek. Det är egentligen ingen jättesak, så det räcker att det är någon som har gjort det någon gång och har lite känsla för redigeringen. Du har ingen i din närhet som leker lite amatörfotograf och redigerar lite själv? Annars kan säkert företaget kunna göra det. Har ingen aning om vad de tar, men det är verkligen ingen jätteuppgift, så det BORDE inte vara mycket.