• Anonym (ARG)

Att jämföra förlusten av ett barn med förlusten av en katt!!!!

Satt och kollade på ett program igår, tror programmet heter Fat pets and fat owners(?) nåja, och där sitter en kvinna som hade förlorat sin katt i cancer 1 år sen och vet ni vad puckot säger??!!

JO! Hon säger att förlora en katt är som att förlora ett barn.. och sen malde hon på att vissa inte kan förstå att man kan vara såpass fäst vid sin katt varpå hon förklarade att hon var det och att det inte kändes ett dugg annorlundare för henne att förlora sin katt som för någon som har barn att förlora sitt barn!!!

HUR kan man ens jämföra förlusten av ett barn med förlusten av en KATT??!!! Puckade JÄ*LA människa!!! Att hon vågar yttra sig så.. hon har inte ens egna barn men herregud en normalbegåvad människa fattar ju att man inte kan jämföra dessa.

*lutar mig tillbaka o väntar på att bli lynchad av kattfanatiker*

• Svar på tråden Att jämföra förlusten av ett barn med förlusten av en katt!!!!
  • Janni8

Katten kanske var hennes barn! Så visst kan hon jämföra de förlusterna.

• Janni8

Varför är du arg egentligen? Det är hennes åsikt, vad hon känner! (Och nej, jag är ingen kattfanatiker. )

• Anonym (......)

De som inga barn har kan säga något sådant, då vet de ju inget annat. Finns väl inte en enda vettig människa som sörjer ett djur mer än sitt barn...

• LyckligtSlut

Hon kanske inte hade något barn och kanske utvecklat väldigt mycket känslor för sin katt? Hon gillar väl katter mer än du gör. Eller så gillar hon inte barn. Du får väl titta på ett annat program om du inte klarar av att någon inte känner som du gör när det gäller katter.

Vad förväntar du dig att folk ska tycka som är med i ett program med det namnet? Att katter är skit?

Och nej, jag är inte heller en kattdyrkare, men hon hade kanske inte så mycket annat i livet. Vissa har INGET annat än ett husdjur t ex.

PMS året runt :(
  • AnnaT

Har man inga barn kan man mycket väl känna så!

Innan jag fick barn älskade jag min hund som mitt eget barn men nu när jag har två barn kan man så klart inte säga att det är samma sak kärleken till sina barn är 100000 gånger starkare än kärleken till ett djur

• Anonym (ARG)

Läs noga nu människor okej?

Hon sa att förlora en katt för henne är att som att för någon som har barn att förlora sitt barn.

visst katten var kanske hennes "barn" MEN att jämföra dessa är absurt enligt mig! HON borde ju begripa ändå att dessa inte är jämförbara ÄVEN om katten är hennes "barn"

Jag tycker att det var att förminska förlusten av ett BARN när man jämför det med förlusten av ett DJUR.

• Anonym (ARG)
    LyckligtSlut skrev 2010-09-27 00:42:46 följande:
    Hon kanske inte hade något barn och kanske utvecklat väldigt mycket känslor för sin katt? Hon gillar väl katter mer än du gör. Eller så gillar hon inte barn. Du får väl titta på ett annat program om du inte klarar av att någon inte känner som du gör när det gäller katter.

Vad förväntar du dig att folk ska tycka som är med i ett program med det namnet? Att katter är skit?

Och nej, jag är inte heller en kattdyrkare, men hon hade kanske inte så mycket annat i livet. Vissa har INGET annat än ett husdjur t ex.
    men vart har jag sagt att jag inte gillar katter? Vart??

jag säger bara att det är sjukt att jämföra förlusten av ett barn med förlusten av ett djur!
  • jennyc

oj...du ska bara veta vad folk jämför förlusten av ett barn med...men får höra  alla möjliga saker när man förlorat ett barn och de är minsann inte roligt.

MEN...de har som tur är inte upplevt förlusten av ett barn och TROR att deras sorg är den värsta eller lika hemsk. Har förlorat husdjur och andra anhöriga men förlusten av min son va minsann värst. Det är inget man bara säger; det är så. Men jag önskar ingen att behöva genomlida detta så nu en bit in i sorgen ignorerar jag dessa kommentarer och tänker iaf att om det som de jämför med är det värsta de genomlidit så ska de va tacksamma men det är inget jag säger högt.

Men ibland får man bita sig i tungan

Så jag förstår dig TS men jag kan förstå den där kvinnan också på nåt skruvat sätt

• Janni8

Ja vad är det för fel att tycka så? För många är djuren ens barn! På vilket sätt är det sjukt att jämför förlusten av ett barn med ett djur?

• AnnaT

Ja jag läste NOGA och jag fattar!

Hon vet ju inte hur det är att ha barn!
    så självklart ser hon katten som sitt BARN alltså kan hon jämföra det även om det nu inte alls är samma sak för någon som HAR barn!

Varför ens bry sig det är en sak om du förlorat ett barn och någon säger till dig "jag vet hur det känna jag förlorade min katt igår"
    DÅ kan du bli jävligt förbannad

Svar på tråden Att jämföra förlusten av ett barn med förlusten av en katt!!!!