• skruttnorpan

kan spänning i brösten variera från dag till dag?

Ja- som sagt...
    Har haft ömma bröst i en vecka och från och till har de varit spända och nästan klotrunda med tydliga ömma körtlar. I Lördags var de så ömma och svullna att jag var tvungen att byta till en mer rymlig BH.
    Så vaknar man på söndag morgon...visserligen är bröst och bröstvårtor fortfarnade ömma, men de är inte alls lika svullna längre och körtlarna inte lika tydliga.

Kan symtomen variera eller är det mer troligt att kroppen har fått ett litet spontant hormonspel??

• Svar på tråden kan spänning i brösten variera från dag till dag?
  • FruganH
    skruttnorpan skrev 2010-09-27 08:05:38 följande:
    Ja- som sagt...
    Har haft ömma bröst i en vecka och från och till har de varit spända och nästan klotrunda med tydliga ömma körtlar. I Lördags var de så ömma och svullna att jag var tvungen att byta till en mer rymlig BH.
    Så vaknar man på söndag morgon...visserligen är bröst och bröstvårtor fortfarnade ömma, men de är inte alls lika svullna längre och körtlarna inte lika tydliga.

Kan symtomen variera eller är det mer troligt att kroppen har fått ett litet spontant hormonspel??
    Kan ju säga att mina bröst är ömma då och då, men absolut inte hela tiden. Det kan förändra sig under en dag för mig, ena stunden känns de okej och i andra så har jag ont.
    Så jag tror nog att symptomen kan variera ganska mycket Glad
  • skruttnorpan

Oj...då kanske jag inte ska sluta hoppas ändå, haha. Har en liten märklig situation där jag har få ägg kvar och ingen regtelbunden ägglossning så jag har med andra ord inte den blekaste om när jag ska ha mens. ska på läkarbesök i nästa v för att bestämma behandling och blev nu mer lite förvånad när kroppen började bete sig som den gjorde...det hör ju inte till vanligheten. =)

Vilken v är du i? Hur mår/mådde du i början?

• FruganH
    skruttnorpan skrev 2010-09-27 14:38:45 följande:
    Oj...då kanske jag inte ska sluta hoppas ändå, haha. Har en liten märklig situation där jag har få ägg kvar och ingen regtelbunden ägglossning så jag har med andra ord inte den blekaste om när jag ska ha mens. ska på läkarbesök i nästa v för att bestämma behandling och blev nu mer lite förvånad när kroppen började bete sig som den gjorde...det hör ju inte till vanligheten. =)

Vilken v är du i? Hur mår/mådde du i början?
    Jag är "bara" i v 8+6 idag Glad
    I början (runt BIM och efter det) kände jag inget mer än lite "mensvärk" ibland som jag trodde var just mensvärk. Sen i v 5 blev jag förstoppad, behövde kissa oftare och blev hungrigare. Började känna lite smått i brösten ibland (inte ens varje dag). I typ v 7 så kom trötthet, illamående till och från (mest när jag är hungrig), humörsvängningar och har fortfarande molvärk i magen till och från. 
    Tröttheten är fortfarande kvar och humöret går ju verkligen upp och ner. Har väldigt sällan ont i brösten, men som sagt så kan det komma en liten stund och sen försvinna igen. Illamåendet är inte så farligt, utan är fortfarande som värst när jag är hungrig.
    Just det, rikligare flytningar har jag haft sen typ v 4-5 nån gång.
  • Caysa

Hej, jag är i v20.
    Mina bröst är väldigt olika ömma från dag till dag och har så varit sen de började ömma (ganska tidigt, kommer inte ihåg vilken vecka). Vissa dagar står de rakt ut med stenhårda, ömma körtlar. Andra dagar dessutom med stenhårda och ömma bröstvårtor. Vissa dagar är de helt oömma och osvullna, andra dagar oömma men svullna.... osv osv.... det varierar i en oändlighet!!!!

• Fiaaaa84
    skruttnorpan skrev 2010-09-27 08:05:38 följande:
    Ja- som sagt...

Det är likadant för mig! Har haft jätteömma bröst sen i torsdags (vilket jag iuf brukar ha mellan ÄL och BIM, men nu var det värre än det brukar). Igår kväll hade jag så ont att jag inte ens kunde nudda dem. Dessutom hade jag mkt mensvärk och världens halsbränna. Så vaknar jag upp idag och känner ingenting från brösten längre, aningen öm i bröstvårtorna men inte mycket. Har BIM på onsdag-torsdag. Så det som jag förut trodde var tidiga gravsymptom känns nu mer som inbillningssjuka.. Allt tack vare brösten som bara över en natt helt förändrade sig! Någon mer som varit med om detta?
  • skruttnorpan

Fiaaa84; Ja- det är väl lite så jag upplever det. Har ändå kännt av brösten i mer än en vecka och så hux flux går de till baka till nästan normalt, lite tydligare körtlar bara. Hade faktiskt börjat hoppas på att jag var en av dom som blir gravida bara för att de sökt hjälp- haha.
    Igår hade jag som mensvärk hela dagen, ffa när jag gick och något bättre när jag satt-mest i vä sida, men det har också försvunnit. Snacka om att man är bra på att inbilla sig saker. Tur att jag ska iväg i nästa vecka =)

FrökenHanna och Caysa; tack för era storys! STORT GRATTIS till graviditeterna! Hur tidigt fick ni veta att ni var gravida? Kunde ni ana det innan ni testade eller kom pluset som en överraskning?

• FruganH
    skruttnorpan skrev 2010-09-28 07:25:03 följande:

Fiaaa84; Ja- det är väl lite så jag upplever det. Har ändå kännt av brösten i mer än en vecka och så hux flux går de till baka till nästan normalt, lite tydligare körtlar bara. Hade faktiskt börjat hoppas på att jag var en av dom som blir gravida bara för att de sökt hjälp- haha.
    Igår hade jag som mensvärk hela dagen, ffa när jag gick och något bättre när jag satt-mest i vä sida, men det har också försvunnit. Snacka om att man är bra på att inbilla sig saker. Tur att jag ska iväg i nästa vecka =)

FrökenHanna och Caysa; tack för era storys! STORT GRATTIS till graviditeterna! Hur tidigt fick ni veta att ni var gravida? Kunde ni ana det innan ni testade eller kom pluset som en överraskning?

Vi försökte ju, så jag visste ju att det kunde bli ett plus. Men jag trodde inte att vi lyckats pricka in ÄL den månaden, så jag tänkte faktiskt inte så mycket på det. Hade mensvärk i 3 dagar för BIM och jag brukar bara få värken några timmar innan det hela drar igång.
    Så ju närmare BIM jag kom så började jag misstänka att det kunde bli ett plus eftersom mensen aldrig kom trots värken Glad
  • skruttnorpan

Vad härligt, när det känns som minst troligt händer det- haha Glad
    Själv vette sjutton vad som händer, har samma ont i magen från och till som igår på dagen- mest på en sida. Ska bli spännande att se vad det här leder till, måste säga att det finns mycket om sin egna kropp man inte vet och förstår, haha 

Svar på tråden kan spänning i brösten variera från dag till dag?