• malinelliot

Blanda Mollipect med saft ????

Undrar om någon vet om man kan blanda ut mollipect? Min son verkligen hatar den host medicinen. Den kommer ut lika fort som den kommer in.

Tack!

• Svar på tråden Blanda Mollipect med saft ????
  • TheMother

Ring 1177 och rådfråga. Det borde nog gå bra, för barnet får-vad jag minns-dricka före och efter att medicinen intagits.

Mamma till Anton 080920
  • DestinyD
    malinelliot skrev 2010-09-27 08:22:07 följande:

Undrar om någon vet om man kan blanda ut mollipect? Min son verkligen hatar den host medicinen. Den kommer ut lika fort som den kommer in.

Tack!

Jag ringde och frågade det förra veckan, och det gick alldeles utmärkt enligt 1177 Glad. Lycka till!
  • malinelliot

Tack DestinyD. Då kör jag oxå på det. Förstår att han inte vill dricka den för den smakar iaf inte gott...

• Bullan1978

Min dotter älskar Mollipect, Bisolvon och Alvedon. Fattar inte hur hon kan göra det. Men det jag skulle komma till är att jag använt är en pimpett som ser ut som en spruta. Med den sprutar jag in lite i taget och det går väldigt bra. Förr tyckte hon inte om alla dessa olika smaker men hon har vant sig. Hon är nu 1,5 år och att ta medicin är lite av en rolig lek med denna pimpett. Att blanda Mollipect med saft går nog bra. Honungsvatten är slemlösande också.

• TheMother
    Bullan1978 skrev 2010-09-27 16:33:52 följande:

Min dotter älskar Mollipect, Bisolvon och Alvedon. Fattar inte hur hon kan göra det. Men det jag skulle komma till är att jag använt är en pimpett som ser ut som en spruta. Med den sprutar jag in lite i taget och det går väldigt bra. Förr tyckte hon inte om alla dessa olika smaker men hon har vant sig. Hon är nu 1,5 år och att ta medicin är lite av en rolig lek med denna pimpett. Att blanda Mollipect med saft går nog bra. Honungsvatten är slemlösande också.

Så gör vi här också, fast med spruta då. Går jättebra. Har inte gett bisolvon, men Ventoline och alvedon går ner utan problem, det trots att han är väldigt kinkig med smaker annars. Har nått blivit en vana dock, så brukar det inte vara nåt problem.
    Mamma till Anton 080920
Svar på tråden Blanda Mollipect med saft ????