Bada mina har krakts massor!! Den ena var komjolksallergisk och den andra hade reflux!!
De at bada med gladje, och gick upp i vikt fint med, (jag tokammade), men eftersom de kraktes sa himla mycket sa blev det lite mer investigation till varfor.
Det blir battre. Forst runt 3 manader, och sen ju aldre de blir. Min son, (den som hade reflux), har fortfarande en valdigt svag gagreflex och kraks alltid sa fort han far feber och blir forkyld och sant. Han ar 1,5 ar nu.
Jag gick alltid runt med en diskhandduk over axeln sa att jag skulle slippa den dar goa spyan som alltid kom om man gick och holl dem over axeln.
Sonen satt aven ofta i barsjal, det verkade hjalpa honom en del. Han hade ju ont i magen, sa for honom var det skont att vara sa uppratt sa mojligt sa ofta som mojligt tror jag.
Lukten vanjer man sig vid efter ett tag.
Det blir jobbigare nar de far valkar och krakset liksom fastnar dar, men ta ett svabb varje kvall sa brukar det ordna sig. Vi anvande oss av en jattegod aprikosolja som luktade saaaaa gott. Ingen tval eller nat sant, det torkar ju bara ut huden.
Det blir som sagt battre, sa lange de inte har ont och gar upp i vikt sa ar det helt normalt och inget att oroa sig for. Det ar bara att torka som galler.