• Anonym (frågelisa)

märker man alltid klumpen i ett missfall?

När man läser om missfall på nätet så är det många som beskriver att det kommer ut som hinna eller en klump vid missfall stämmer det?
    Jag har blödit är i vecka 7 men det har ännu inte kommit ut en "klump".
    Det kanske inte behöver göra det heller?

• Svar på tråden märker man alltid klumpen i ett missfall?
  • Anonym (frågelisa)

Okej, då kan missfallet endast vara som en liten liten mens då?
    Trodde att det skulle vara värre, med massa smärtor och att det skulle blöda mkt och att det sen skulle komma ut en hinna eller klumpa av något slag.

• gnuttenn

Jag hade inga smärtor eller någonting, men det är nog vanligt att man blöder mycket och har ont.. Men det behöver inte vara missfall, jag blöde sist jag va gravid och nu sitter jag med min dotter här i famnen..:)

• Anonym

Det bror nog också på hur stor det är,även fast man fått missfall i vecka 7 så kan själva embrot slutat utvecklas i vecka 4 så de är olika..

Jag fick missfall i vecka 9 det gjorde otroligt ont och det kom massa klumparGråter

Hoppas det inte är missfall för din del man kan ju som sagt blöda endå..Solig

• Anonym (frågelisa)

Det är missfall det är jag säker på ska in om fjorton dagar för koll igen, men känner i hela kroppen att jag inte är gravid, det sticker lite i magen och ibland blir jag lite illamående men det är så lite så det  kanske jag hade känt utan att ha varit gravid. Sen har jag återigen blivit mkt kissenödig. Huvudvärk. Brösten känns inte tunga inte heller har jag ont i dem.
    Har inte blödit mkt mycket mindre än vanlig mens har inte haft jätte ont heller. Men har blött mkt mer än bara rosa på pappret.
    Nu blöder jag inte längre slutade i förrgår igår var det bara lite brunt när jag gick på toan och när jag torkade mig.
    Så det var nog så att det slutat att utveckla sig i vecka fyra fem sådär och att jag har kommit lindrigt undan.
    Vi får se om fjorton dagar.
    Men ändå kan man inte låta bli att vara nyfiken och läsa, googla och se vad andra har varit med om fast man är vuxen nog att förstå att alla vi är olika.
    Jag hoppas att allt har kommit ut på den lilla blödningen och att jag slipper att ha ont och att skrapas.

• Anonym (frågelisa)

Plussade starkt snabbt plus idag, hann knappt sätta ner teststickan.
    Idag har jag lite lite ont i mitten av magen inte alls mkt. Lite gravsymtomer kom tillbaka i förrgår.
    Efter jobbet har det kommit kolsvart på bindan, när jag sen gick på toan och gjorde nr 2 så kom det mkt kolsvart ur mig. Såg nästan grusigt ut.
    Fy sjutton vad man hoppas och funderar känns som en evighet tills man ska ¨åka in igen.
    Så länge som jag har + på stickan så är jag enligt mig själv fortfarande gravid.
    Jag har heller inte sett något komma ur mig som sagt va ännu heller.

• Anonym

Man har gravidhormoner kvar ett tag efter ett missfall, vilket skulle kunna innebära att du har fått + på stickan även om det är ett missfall. Själv har jag precis genomgått ett missfall och det har ionte varit någon tvekan om att det varit annat. Har blödit som mens, det har kommit stora klumpar och jag har ännu 2 veckor efter missfallet ont i magen!

Håller tummarna för att du inte fått missfall.

• gnuttenn

Vi får hålla yummarna att det inte är något missfall! Håll hoppet uppe!

• Anonym (frågelisa)

plussade ett snabbt starkt plus idag också.
    Precis som förra gången jag testade så visade plusset jätte starkt innan test linjen visade sig.

• Priceless Perfection
    Anonym (frågelisa) skrev 2010-09-27 12:11:11 följande:
    Det är missfall det är jag säker på ska in om fjorton dagar för koll igen, men känner i hela kroppen att jag inte är gravid, det sticker lite i magen och ibland blir jag lite illamående men det är så lite så det  kanske jag hade känt utan att ha varit gravid. Sen har jag återigen blivit mkt kissenödig. Huvudvärk. Brösten känns inte tunga inte heller har jag ont i dem.
    Har inte blödit mkt mycket mindre än vanlig mens har inte haft jätte ont heller. Men har blött mkt mer än bara rosa på pappret.
    Nu blöder jag inte längre slutade i förrgår igår var det bara lite brunt när jag gick på toan och när jag torkade mig.
    Så det var nog så att det slutat att utveckla sig i vecka fyra fem sådär och att jag har kommit lindrigt undan.
    Vi får se om fjorton dagar.
    Men ändå kan man inte låta bli att vara nyfiken och läsa, googla och se vad andra har varit med om fast man är vuxen nog att förstå att alla vi är olika.
    Jag hoppas att allt har kommit ut på den lilla blödningen och att jag slipper att ha ont och att skrapas.
    När jag hade missfall (misstänkt missfall) i vecka 5 fick jag tabletter som fortskyndar processen och som förhindrar en eventuell skrapning. Kanske något för dig?
  • Anonym (frågelisa)
    Priceless Perfection skrev 2010-10-03 09:51:55 följande:
    När jag hade missfall (misstänkt missfall) i vecka 5 fick jag tabletter som fortskyndar processen och som förhindrar en eventuell skrapning. Kanske något för dig?
    Skulle vara toppen men då vill jag verkligen veta att det är det också.
    Till mig har de sagt att det kan vara börjat till MF
    det kan vara utomkvedshavandeskap
    det kan vara en tvilling
    det kan vara en vanlig blödning
    detta sa de för två veckor sedan jag ska in om ca 14 dagar och göra ett vul om inget annat händer.
    Jag tänker i alla fall inte ge upp hoppet ännu, har läst att folk kan blöda fast de är gravida, min mamma blödde med mig och mina syskon dock blödde hon lite senare i graviditeten.
    Jag ger inte upp och vet inte om det är vanligt att man plussar starkt fjorton dagar efter första blödningsdagen?
    Kanske det är men jag lever på hoppet tills jag ser något annat.
  • Priceless Perfection
    Anonym (frågelisa) skrev 2010-10-03 09:57:46 följande:
    Skulle vara toppen men då vill jag verkligen veta att det är det också.
    Till mig har de sagt att det kan vara börjat till MF
    det kan vara utomkvedshavandeskap
    det kan vara en tvilling
    det kan vara en vanlig blödning
    detta sa de för två veckor sedan jag ska in om ca 14 dagar och göra ett vul om inget annat händer.
    Jag tänker i alla fall inte ge upp hoppet ännu, har läst att folk kan blöda fast de är gravida, min mamma blödde med mig och mina syskon dock blödde hon lite senare i graviditeten.
    Jag ger inte upp och vet inte om det är vanligt att man plussar starkt fjorton dagar efter första blödningsdagen?
    Kanske det är men jag lever på hoppet tills jag ser något annat.
    Jag förstår dig precis. Min situation var ju annorlunda.

Men om din mamma blödde så är det ju inte så otroligt att du också gör det men ändå är gravid.

Lycka till! Hoppas på det bästa!
  • Priceless Perfection
    Anonym (frågelisa) skrev 2010-09-29 18:07:39 följande:
    Plussade starkt snabbt plus idag, hann knappt sätta ner teststickan.
    Idag har jag lite lite ont i mitten av magen inte alls mkt. Lite gravsymtomer kom tillbaka i förrgår.
    Efter jobbet har det kommit kolsvart på bindan, när jag sen gick på toan och gjorde nr 2 så kom det mkt kolsvart ur mig. Såg nästan grusigt ut.
    Fy sjutton vad man hoppas och funderar känns som en evighet tills man ska ¨åka in igen.
    Så länge som jag har + på stickan så är jag enligt mig själv fortfarande gravid.
    Jag har heller inte sett något komma ur mig som sagt va ännu heller.
    Det där kolsvarta, är inte det gammalt blod.

Jag har haft två missfall (behövs ej beklagas då jag ville det) och då har det kommit klumpar. Inte något kolsvart. Dessutom har det kommit färskt blod.
  • Anonym (frågelisa)
    Priceless Perfection skrev 2010-10-03 10:11:01 följande:
    Det där kolsvarta, är inte det gammalt blod.

Jag har haft två missfall (behövs ej beklagas då jag ville det) och då har det kommit klumpar. Inte något kolsvart. Dessutom har det kommit färskt blod.
    Tisdag för 14 dagar sedan så kom det brun/rött i toalettet när jag gjorde nr 2 när jag tog i,
    sen har det kommit lite mörkrött några dagar efter det men så att jag klarat mig med tros skydd.
    Blödningen kom endast när jag gjorde nr 2 och tog i.
    efter det har jag haft lite ljusbrunt och varvat med kolsvart i bindan.
    Det som gör mig så snurrig är att jag ej blött klumpar och ej blött mkt och ej haft jätte ont.
    Men det som säger att det är missfall är att symtomen den lilla jag hade försvann nästintill helt, men jag tycker att brösten börjar bli lite större jag har dock inte spänningar i dem.
    Jag mår dovt lite illa till och från och jag har huvudvärk.
    Har haft huvudvärk i fyra veckor nu.
    Jag vill inte hoppas och utgår från att det är missfall men kan inte låta bli att ändå ifrågasätta allt.
    Men jag vet att kroppen kan sätta en i ?.
  • Zelmilainen

har bara läst ts. mitt mf i vecka5 märktes från en vanlig mens. jag brukar ha sjuka smärtor vid mens, men mkt värre vid mf. sen var det brunt i början vid mf, vid mens alltid bara klarrött. sen var det klumpar vid mf, inte vid vanlig mens.

det bidde inget av det...
  • Anonym (frågelisa)

Nu har jag googlat och läst att man kan visa plus i flera flera veckor efter mf suck!!!
    Konstigt att få så starkt plus då missfallet skulle ha skett i v 5 för min del sådana fall. Var inne i v 6 5+3 tror jag?
    Nu har jag gått in i 7+1
    Första blödningen var för två veckor sedan alltså 5+3.
    Förstår inte varför jag spekulerar så här mkt man blir ju knäpp av det här. Ska försöka att tänka på något annat och se sedan på vul.
    Det blir ju som det blir i alla fall.
    Men det känns skit tråkigt att plussa starkt om man inte är gravid. jädra kropp.

• kalasgurka

Jag fick missfall i v 6 och hade inga klumpar, mer som lite slemmigt blod, men hade fruktansvärda menssmärtor. Det kom och gick i vågor som värkar ungefär.

• Zelmilainen
    Anonym (frågelisa) skrev 2010-10-03 11:29:03 följande:
    Nu har jag googlat och läst att man kan visa plus i flera flera veckor efter mf suck!!!
    Konstigt att få så starkt plus då missfallet skulle ha skett i v 5 för min del sådana fall. Var inne i v 6 5+3 tror jag?
    Nu har jag gått in i 7+1
    Första blödningen var för två veckor sedan alltså 5+3.
    Förstår inte varför jag spekulerar så här mkt man blir ju knäpp av det här. Ska försöka att tänka på något annat och se sedan på vul.
    Det blir ju som det blir i alla fall.
    Men det känns skit tråkigt att plussa starkt om man inte är gravid. jädra kropp.
    så tidigt bör kroppen ta hand om allt på max 10 dagar (taget från insatta läkare). men det kan ju oxå va så att man varit gravid med två och fått mf av ena barnet...
    det bidde inget av det...
Svar på tråden märker man alltid klumpen i ett missfall?