• sevgilim

Man våldtagen av kvinna

När är kvinna blir våldtagen tycker alla (nästan iaf!) att det är hemsk och fruktansvärt.
    När man nu läser om mannen som blev våldtagen av en kvinna i Norge är det nog många som inte tar det på allvar!
    Kvinnan fotade när hon hade oralsex med mannen som sov och vaknade av kamerablixten! Tydligen skulle mannen sedan gråtandes ha sprungit hem till sin gravida flickvän och väldigt dåligt.
    Jag tror att många inte tar det seriöst, bara för att det var en kille som utsattes, eller har jag fel?

• Svar på tråden Man våldtagen av kvinna
  • Wilja

Nej, jag tycker det är hemskt! Vilken karl som helst kan väl få stånd i sömnen, då ska ju INGEN få utnyttja det! En solklar våldtäkt, o det är lika synd om honom som om en kvinna blivit utsatt för samma sak!

• Piaf

sevgilim:
    Jag tror du har helt rätt!

Har ofta försökt förespråka hur illa det är med våld och kränkning från kvinna till man, att det alltså är precis lika illa, men det blir aldrig på riktigt av det. Eller, jo, folk uttrycker att DE VISST tycker det är hemskt, men att man ju inte kan jobba för allt, och "väljer" att jobba för kvinnor etc...

Jag tycker det är ruggigt! Har dessutom varit med om ganska många situationer där kvinna kränker man, men det verkar som att de flesta lever i en föreställning om att mannen kränker kvinnan - och att det är den regelrätta ordningen som vi skall ställa oss efter...?

• Beloved

Något jag reagerade på var att hon fick 6 månaders fängelse. Säg nu att det varit tvärtom, tror ni han hade blivit dömd? Tyvärr så tror jag inte det
    Fast vad vet jag, norge kanske är bättre på att faktiskt ge straff för våldtäcker än vad sverige är.

• Wilja

Jag har alltid sagt det, att det är LIKA fel om en kvinna slår en man som tvärtom. Skulle jag slå min man, o han slog tillbaks, så skulle jag (enligt mig själv) få skylla mig själv, för jag har ju lika liten rätt att slå honom som han har att slå mig. (Nu har alltså inte detta hänt, men teoretisk, OM det skulle vara så)

Blir också irriterad över att folk tycker att kvinnor har RÄTT att slå/kränka män.

• Wilja

Nu menar jag ju klart inte att ALLA människor, men min uppfattning är att MÅNGA har den synen...

• Piaf

MrsArvid:
    Ja, som du förstår är min också det...

• sevgilim

Undrar om han fick frågan:
    -Vad hade du på dig för kläder? när han kom till polisen?

• Piaf

Jag tänkte också på det.....

• Beloved

För övrigt vad gjorde han naken i en annan kvinnas säng (?) om han har en gravid flickvän??

• Wilja

Jag tror inte han var naken, o hennes pojkvän var också med i rummet enligt vad jag läst....

Svar på tråden Man våldtagen av kvinna