Som jag skrivit förut så finns det inga fasta arbetsuppgifter, eftersom vi gör saker efter behov och när vi har lust, så känns det jättefel att vår tonåring skall göra saker bara för att.
Tvätten sköter jag, jag är ekonomisk, fyller tvättmaskinerna när de är fulla, dessutom har vi dåligt med torkutrymme, så det krävs en viss koordinering.
Soppåsen tas ut av den som känner för det och det sker.
dammsugaren vet alla hur den används, samma sak med sopborste och disktrasa.
Bädda sängen, det gör inte vi vuxna heller.
Gnäller någon om att det är rörigt hemma, då ger jag en menande blick dit städsakerna finns.
Jo vissa saker drillar jag min tonåring i, det skall inte vara disk på rummet, de kläder man vill ha tvättat skall ligga i smutskorgen. Några gånger per månad så bör rummet dammsugas.
För övrigt vet min tonåring hur man sätter på diskmaskinen, tvättmaskinen, kan laga mat utan problem, kan städa sitt rum, har städat av huset inför spontana gäster (när vi föräldrar arbetar).
Dvs det jag förväntar mig av min tonåring det är att ställa upp när det behövs.
Posten tar vi in, så inga viktiga brev försvinner, men den virrhjärna vi har till tonåring så är risken stor 
Övrig, har handlat sedan han var 7, är behjälplig när det behövs (OK, han är en tonåring, så det kan vara vissa tveksamheter ibland)
Och sedan har vi ett orubbligt krav, skolan skall skötas, när läxor skall göras får han bestämma själv, men de skall göras.