• Anonym (Olycklig tjej 23)

Funderar på att vara otrogen.... :S

Jag hatar alla som är otrogna. Har själv blivit bedragen flera gånger.

Nu är det så här, att jag och min kille har varit tillsammans i ca två år o har det superfint i förhållandet annars. Vi pussas o kramas osv, men jag känner ingen gnista längre. Jag har pratat med han om det, o han säger att han ska bättra sig. Men inget händer.

Jag älskar honom såklart och vill inte göra slut. Inte nog med att gnistan inte längre finns, han verkar inte åtrå mig längre. Han vill bara ha sex när han absolut måste för att han behöver utlösning med jämna mellanrum. Jag känner mig som en knulldocka som bara duger när han absolut måste.

För några månader sen så råkade jag vara otrogen med min kompis man. De höll på att separera, skiljas, så egentligen var väl inte han otrogen. Men jag var ju det. Min kille vet inget om detta.

Jag och kompisens man har sedan hållit kontakten. Vi har inte träffats sen den där gången, men nu är han i stan och ska åka hem senare idag.

Vi har sms flörtat och msnat ganska flitigt, pratat om att skicka bilder osv, men det har vi alltså inte gjort. Inte sagt nåt om sex heller, bara antytt.

Nu vill han komma hit idag för han vet att jag är ensam hemma eftersom min kille är på jobbet o jag är sjukanmäld idag. Han är hemma hos sitt X just nu.

Jag är så kluven, har ju en liten gnista för denna man, men vet inte hur jag ska göra. Om jag skulle genomföra detta så tror jag att ångesten kommer att äta upp mig inifrån. Förra gången jag var otrogen var jag jättefull och ångrar mig jättemycket, om jag ligger med honom idag igen så har jag inget att skylla på eftersom jag inte är full.

Jag är verkligen inte den otrogna typen, jag förstår inte själv varför jag ens tänker i dessa banor... :/

O snälla, inga påhopp om att jag är dum i huvudet o inte älskar min kille, för jag älskar verkligen honom. 

• Svar på tråden Funderar på att vara otrogen.... :S
  • grunkan

Jag skulle vilja säga att jag förstår hur du känner, för det gör jag på sätt och vis.
    Jag är lite i samma sits.

Skillnaden är dock att jag ALDRIG skulle vara otrogen mot min sambo. Visst har tanken slagit mig, men isåfall skulle det vara öppet förhållande. Har ni diskuterat om det är ett alternativ? Jag skulle aldrig klara av att gå bakom ryggen på min kille nämligen. Så om jag absolut verkligen vill ligga med någon annan, så gör jag slut först. Om han inte går med på öppet förhållande.

Så som sagt, fråga din kille om han kan gå med på öppet förhållande.

Sen tänkte jag på en annan sak, du skriver din kompis man?? Är inte det en oskriven regel?? Man rör väl inte sina vänners män?

• Anonym

Enkelt: Gör inget. Gör inget dumt. Alla förhållanden har svackor och hur man är villig att lösa dessa svackor är upp till var och en men snäll du gör inget dumt. Din sambo förtjänar inte att du är otrogen mot honom. 

Tack för svar!

Nej vi har inte pratat om öppet förhållande, jag vet att han aldrig skulle gå med på något sånt.

Anonym: Jag vet att alla förhållanden har svackor, men detta är en svacka som pågått i över ett år. Då tycker inte jag att det är en svacka längre. Känns som att han kanske skulle fatta att något behöver jobbas på i vårt förhållande om jag är otrogen mot han... 

• pumbis
    Jag tänkte inte kommentera något för att vara taskig. Men jag tycker verkligen att det inte går att svara dig på något bättre sätt än att säga: Gör slut med din pojkvän innan du väljer att gå vidare!! För det finns ingenting som du skulle kunna göra som är bättre än att tala om sanningen.. Säg att du inte längre har känslor för honom och tala om för honom att du vill gå vidare utan honom. Men att du fortfarande vill vara hans vän.. Var rak och ärlig med att du fått känslor för en annan kille och undanhåll ingenting för honom som han senare ska få reda på via någon annan! Så länge du varit RAK, ÄRLIG och ÖPPEN mot honom så har du inte förlorat!

Tills dess ska du ge fan i den andra killen, du avslutar först det du själv påbörjat innan du väljer att påbörja någonting nytt!!! RAKA RÖR TS! Ingen ful katten och råttan lek!
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!
    pumbis skrev 2010-09-27 11:58:41 följande:
    Jag tänkte inte kommentera något för att vara taskig. Men jag tycker verkligen att det inte går att svara dig på något bättre sätt än att säga: Gör slut med din pojkvän innan du väljer att gå vidare!! För det finns ingenting som du skulle kunna göra som är bättre än att tala om sanningen.. Säg att du inte längre har känslor för honom och tala om för honom att du vill gå vidare utan honom. Men att du fortfarande vill vara hans vän.. Var rak och ärlig med att du fått känslor för en annan kille och undanhåll ingenting för honom som han senare ska få reda på via någon annan! Så länge du varit RAK, ÄRLIG och ÖPPEN mot honom så har du inte förlorat!

Tills dess ska du ge fan i den andra killen, du avslutar först det du själv påbörjat innan du väljer att påbörja någonting nytt!!! RAKA RÖR TS! Ingen ful katten och råttan lek!
    Men jag har ju fortfarande känslor för han. Det är hans känslor jag är orolig för. Och jag har inga känslor för den här andra killen, det är bara en fling. Jag kommer aldrig att inleda ett förhållande med honom,.

Han skulle inte få reda på det från någon annan, jag skulle troligen berätta det sj... 
  • Anonym

Jag hade lämnat din kille om ja vart du!!
    Jag har själv haft halvlånga förhållande på ca 3år varje gång.. Har dock alltid slutat me att jag vart otrogen (fasten ja trott ja älskat min sambo) försökt lösa problemen om å om igen,men blir inte bättre!!

Nu idag har ja både barn å man å har sex varje dag å vi bara älskar varann.. efter ett flertal år.. NU vet ja att ja inte älskade dem andra på samma sätt och det var därför ja var otrogen antar ja..
    En gång otrogen alltid otrogen säger en del,men NÄÄ! skulle aldrig göra nått sånt mot min man för vi har det sååå bra!!

• Anonym

Din kille förtjänar någon bättre än dig och om du nu har känslor för din sambo, var ärlig o rak samt gör slut!
    Om man verkligen älskar den man är tillsammans med så funderar man inte på att ha ett förhållande med en annan man. Så är det bara

• Tra
    Anonym (Olycklig tjej 23) skrev 2010-09-27 11:58:41 följande:
    Tack för svar!

Nej vi har inte pratat om öppet förhållande, jag vet att han aldrig skulle gå med på något sånt.

Anonym: Jag vet att alla förhållanden har svackor, men detta är en svacka som pågått i över ett år. Då tycker inte jag att det är en svacka längre. Känns som att han kanske skulle fatta att något behöver jobbas på i vårt förhållande om jag är otrogen mot han... 
    Förstår jag dig korrekt att du inte vill prata med honom om att ha ett öppet förhållande för att du "vet" att han inte skulle "gå med" på det? Varför vill du inte prata? Ett öppet förhållande är väl ingenting som man "går med" på utan som man gemensamt diskuterar sig fram till? Och varför skulle han förstå bättre för att du är otrogen än för att du pratar direkt med honom?
  • Anonym

Ärligt talat TS, att komma till försvar att han kanske skulle fatta att något behöver göras i ert förhållande om du är otrogen mot honom är den sämsta ursäkten jag hört. Du säger själv att det har pågått i över ett år, uppenbarligen ingen svacka men det är även tydligt att ni inte kan prata med varandra då det fortfarande pågår. Prata med honom, försök få upp gnistan på egen hand istället för att vända dig till någon annan. Om du nu verkligen älskar din pojkvän som du påstår dig göra. 

• 4mychildren

Oj jag hade valt att inte vara otrogen helt klart. Men eftersom du ens funderar på att vara det kanske betyder att ert förhållande inte är värt att hålla fast vid. Men en sak tycker jag i alla fall helt klart och det är att innan du är med en annan man så ska du inte vara tillsammans med din nuvarande. Han förtjänar bättre än att bli sviken. 

Tänk dig själv om han varit otrogen mot dig för att bevisa för dig att ert förhållande inte är så bra och behöver jobbas på eller avslutas. Hur bra hade du mått då? Bättre att han hade berättat innan för dig kanske än att gå bakom ryggen eller rent av gjort slut innan. Tänk på det innan du gör något dumt. Tänk på hur du själv hade reagerat. 

Svar på tråden Funderar på att vara otrogen.... :S