• Vickan

Jätte röd rumpa (hjälp)

Hon är jätte röd i rumpan vad ska jag göra hon bara skriker.. Har testat inotyol, cortimyk, bepanthen, men inget verkar funka..

Tvätta med olja men vilken olja?? hemma har jag en prov olja från weleda och en olivolja från apoteket.. någon av dom???

• Svar på tråden Jätte röd rumpa (hjälp)
  • Nemosen

lite OT kanske men vad använder ni för blöja?!?

• Ilovethesun

Inotyol brukar ju ta allt vad röda rumpor heter..
    Stackars liten!
    Kramar Helene!

• Norahs mamma

Norah fick jätteröd rump av Pampers... Kan vara blöjan?
    Hon tålde inte barnolja heller...

men nu till saken...
    Det enda som hjälpte (provade ALLA andra salvor å puder) var weledas Calendula babybalsam...
    Jag smörjde på tjockt vid varje blöjbyte (luftade lääääänge innan) och det blev bättre fort!
    man måste tvätta med olja, en vanlig olja du har till matlagningen funkar, annars är weledas calendulaolja bra!

• Suzanna

Ringblomssalva är helt suveränt för röda rumpor. Det gäller även potatismjöl. Mjöla på ordentligt i blöjan och se om det hjälper- här hjälper det på en gång!

• MBP

Inget vatten alls, bajset och kisset torkas av med olja. jag använder olivolja och mycket också, sedan på med Inotyol. Sedan gäller vädring. Skippa blöjan. Jag tumlade ett gammalt påslaka och där fick han va. Sedan bytte och tvättade jag.

• Vickan

Nemosen::Vi har pampers active fit.. Men den har hon haft sedan hon föddes.. och så har vi up &go från Libero men dom har hon inte använt på hela denna veckan..

Ska prova weledas salva och olja.. (fick ett prov paket av dom med två salvor och en olja)

• Vickan

Olja kan jag använda den från apoteket olivolja ?? annars har vi bara rapsolja hemma. Tänkte om den från weleda tar slut det är ju inte så mycket i en prov flaska

• MBP

Går lika bra med rapsoljan annars. Vilken olja som helst funkar, utom mineraloljor.

• Nemosen

e de sista veckan hon fått röd rumpa alltså? när hon bara använt pampers?? min lille blir jatte röd i rumpan av pampers men typ inget alls me libero!!

• Majsan70

Har ni kollat så det inte är en svampinfektion i lilla rumpen? Då blir det ilsket röt som inte ger med sig om man inte behandlar med svampsalva.

• Trojka

Båda mina killar har blivit tokröda i rumpan av Libero, så vi har kört stenhårt på Pampers efter det.

Lufta lufta lufta, som alla andra säger. Hoppas det löser sig.

• låjsan1

.....jag brukade sjunga - vi smörjer med Inotyol för att stoppa alla sår -
    Suvve salva i alla väder!! Sen fick jag byta till libero blöjor och då blev det markant skillnad.

• tutim

..kan bara skriva under på vad Norahs mamma säjer; weledas grejor hjälper jättebra, sonen drabbades av infanterield därbak för nån månad sedan och weledas olja (rengöring) och nappy changing cream (insmörjning) var det enda som gjorde tricket.

• jojjo113

Låt barnet gå utan blöja hela tiden när hon är inne... Det är det bästa mot röda rumpor!

• MalinilaM

testa zinkpasta, det går att köpa på apoteket! Ammar du? har du testat bröstmjölk?

• Vickan

Pampers blöjor har hon haft hela tiden hon är nu 10 mån.. Liberos har hon någon gång ibland på dagtid (har inte haft dom de senaste dagarna.)

Jag ammar inte..

• Lara Croft

Är det tänder på gång? Alma är, för första gången lite röd nu och första tanden dök upp i förrgår. Vi använder olivolja.

• Grådan

Det ända som funkat på Oskar är Silonsalva (tjockt lager) o att han har fått vara mycket "nakenfis".........hoppas det snart blir bättre!

Svar på tråden Jätte röd rumpa (hjälp)