• AnnanAnna

Någon som bor i Tullinge?

Hej.

Finns det någon här som bor eller har bott i Tullinge och kan säga något om hur det är att bo där? Vi är en barnfamilj som håller på att leta boende och jag har fastnat lite för just Tullinge, delen som jag tror heter Tullinge Trädgårdsstad som ligger på sidan nedmot Tullingesjön från Trädgårdsstadsskolan sett.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Någon som bor i Tullinge?
  • Ellieott
    Tullinge är fantastikt! Jag har bott här i hela mitt liv och skulle aldrig flytta. Min sambo har också bott här när han var liten, sen lite varstans och när han köpte lägenheten här så sa han att det verkligen var att "komma hem".

Jag är väl kanske lite väl partisk, men jag skulle aldrig vilja att mina barn växte upp någon annanstans :)

Det är liksom helt lagom. Barnvänligt, trevligt...

Trädgårdsstad tänker jag flytta till när vi får råd och har barn! (pluggar just nu därav lägenhets-ekonomi).
  • NillaR

Tullinge är jättebra och barnvänligt! 

• Little me

Tullinge är klockrent trots Botkyrka kommun!

• Playing the angel

Vi bor precis där du kikar och har gjort det i två år med våra två barn. Flyttade hit från city och hade ingen anknytning hit mer än att min mans familj bor i norra Botkyrka och vi ville bo bra, men ändå nära dem. Vi trivs verkligen här, det är lugnt och skönt, trevliga människor! Perfekt ställe att låta sina barn växa upp på. Nu kommer vi förmodligen att sälja inom en inte allt för lång framtid för att flytta till norrort pga att pendlingen till våra arbeten i norrort tar för mycket av vår tid, men det är en annan femma. Jag vet att jag kommer att sakna Tullinge och särskilt trädgårdsstaden enormt!

• Sirling

Min svärmor bor i Tullinge & hon stortrivs. Det är så fint & mysigt tycker jag med. Jag skulle absolut kunna tänka mig bo där om vi flyttar någon gång.

• JPT

Är uppvuxen där och har inget ont att säga. Perfekt för en barnfamilj! 

• Raggarmunk
    JPT skrev 2010-12-07 11:57:00 följande:
    Är uppvuxen där och har inget ont att säga. Perfekt för en barnfamilj! 
    samma här :)
    flyttade därifrån för ca 15 år sen men saknar fortfarande Tullinge... kommer alltid vara mitt hem :)
Svar på tråden Någon som bor i Tullinge?