• Bebis050810

Illamående vecka 33 - fler?

Jaha nu har det där jäkla illamåendet och doftkänsligheten kommit tillbaka!!
    känns precis som det gjorde i början av graviditeten.

Mår illa typ hela dagarna från morgon till kväll, kommer och går mer eller mindre. Har inte spytt på dagen, bara om jag vaknat på natten så har jag vart tvungen att spy för att kunna somna om.

Jag tar Lergigan comp och postafen, hjälper väl sådär.....

Är så känslig för dofter med, kaffe luktar as! och andra köksdofter med, bläää!

Detta kom tillbkaa nu i vecka 33, har från vecka 28 börjat må illa vissa kvällar och nätter men nu är det även dagar och doftkänsligheten.

Det som är gott nu är typ sura clementiner, torra kex, blåbärssoppa o nyponsoppa. mat fy!!

Nån som känner igen sig? och hur löser ni det? nåt tips!

Har inte haft såhär med mina 2 tidigare barn.... bara vanliga illamåendet i början.

(Vecka 32+6 idag)

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Illamående vecka 33 - fler?
  • Hanna01

Hoppar in här och hoppas du får svar på din fråga, för jag undrar precis samma sak!
    Det e inte så jag behöver kräkas men jag har tappat matlusten totalt och samma med doftkänsligheten...
    Jag e i v 34 (33+3). Första barnet för mig.

Vad kommer detta illamående ifrån!??

• Lillsnufflan

Jag har haft samma problem under båda mina graviditeter. Jag har hanterat det på samma sätt som jag hanterade illamåendet i början, dvs. med medicin, sängliggande, suga på frusna jordgubbar och isbitar, äta ett och annat kex men inga stora mängder på en gång samt låta bli att dricka vatten (nyponsoppa fungerar hyfsat). Det har dock blivit bättre precis på slutet när magen sjönk.

• Smillasmatte

Hej hej..
    Är snart i vecka 35 och säger likadant.. Har börjat må lite illa igen.. inte alls så mkt som i början,men ja illamående finns där..Och mat smakar inte så gott längre.Mer sugen på syrligt och lite surt, gärna frukt..{#emotions_dlg.flower}

• LillTanten

Jag är inte lika långt gången men är i vecka 24 och får "illamåendeflashar" om ni fattar vad jag menar, rätt som det är så känns det som jag ska spy rätt ut, började förra veckan och har inte mått illa sen vecka 12 innan.
    Jag tror det har att göra med att magsäcken krymper allt mer, så det är nog inget farligt Glad 

Har även blivit känslig för folk med mycket parfym senaste dagarna.. 

• Smillasmatte
    LillTanten skrev 2010-09-28 00:40:03 följande:
    Jag är inte lika långt gången men är i vecka 24 och får "illamåendeflashar" om ni fattar vad jag menar, rätt som det är så känns det som jag ska spy rätt ut, började förra veckan och har inte mått illa sen vecka 12 innan.
    Jag tror det har att göra med att magsäcken krymper allt mer, så det är nog inget farligt Glad 

Har även blivit känslig för folk med mycket parfym senaste dagarna.. 
    Ja parfym är ju ingen höjdare...Skrikandes Man är ju rätt känslig för dofter fortfar... Men snart, snaaart är våra bebisar här ju...SkrattandeKyss
  • ChaKaR

under min graviditet så har jag inte haft sådant "morgon illamående" som kommit var dag(intensiva 3 månader eller vad det nu brukar vara)... men däremot har jag haft till o från illamående under HELA min graviditet, kräks kanske 1 gång i månaden eller liknande. inte mer.. blir illamående för ingenting. minsta lilla doft. så att du livit det igen, det tror jag inte är något att oroa sig över i alla fall...

jag har väl inte gjort något annat än att undvika dessa dofter, så gubben får hjälpa mig med sonen som bajjat eller kattlådan.. typ... hålla andan när man går förbi toan när dom varit o gjort nummer 2an.. heh.. mer än så vet jag inte att göra.

hoppas det  blir bättre..

• Hanna01

Ja frukt och kall mat utan för mycket kryddor e det som gäller...
    Har en tryckande käsla i halsen i princip dygnet runt.
    Tänkte börja äta halsbränna-medicin igen och se om det hjälper! Hoppas det.
    Lillkillen har iaf fixerat sig nu så magsmärtorna har försvunnit helt, sååå skönt!
    Kolsyrat vatten och Proviva is the shit  Cool

Och som sagt - det e inte lång tid kvar nu, max 2 månader om jag skulle gå över full tid, annars bara 44 dagar kvar!

Svar på tråden Illamående vecka 33 - fler?