hur länge ska ni jobba innan bf?
sitter och funderar hur länge man ska jobba. om man ska jobba till bf dagen eller ta ledigt lite tidigare.
Hur länge jobbar ni innan det är dags?
Detta är min tredje graviditet
sitter och funderar hur länge man ska jobba. om man ska jobba till bf dagen eller ta ledigt lite tidigare.
Hur länge jobbar ni innan det är dags?
Detta är min tredje graviditet
Jag planerade att vara hemma i två veckor innan BF, för att få en chans att samla krafter och sådär. De behövde min hjälp på jobbet så det slutade med att jag var hemma en vecka heltid och en vecka halvtid innan BF. Sen gick jag två veckor över tiden så jag fick tid att vila ändå. Däremot försvann det mååånga föräldradagar då jag inte ens hade ett barn att ta hand om!
Jag har två månader kvar och jobbar i tre dagar till. Sen har jag blivit beviljad havanskapspennig. Jag trodde jag skulle kunna jobba längre, men det blir för tungt med mitt arbete.
Jag tror inte jag kommer att orka jobba in i det sista (svårt att veta nu) men alla kan ju ta semester om de vill gå hem tidigare, en del få HP (det kommer jag aldrig att få :S) men jag som lärare måste ta av föräldradagarna vilket känns väldigt surt...Hur gör ni andra, önska så att jag hade haft semester att ta ut
Jag tror inte jag kommer att orka jobba in i det sista (svårt att veta nu) men alla kan ju ta semester om de vill gå hem tidigare, en del få HP (det kommer jag aldrig att få :S) men jag som lärare måste ta av föräldradagarna vilket känns väldigt surt...Hur gör ni andra, önska så att jag hade haft semester att ta ut
vill inte ta av mina föräldradagar.. med andra tog jag ut all semester jag hade så det blev 5 veckor innan... denna gång ska jag jobba så länge jag kan ,tror jag.. har 15 dagar semester jag kan ta ut om jag vill..
Jag jobbade sista dagen den 3 oktober med BF 5/10. Min dotter föddes på morgonen den 7/10.
Vill bara tillägga också att jag hade en helt problemfri graviditet.
kan tillägga att med första jobbade jag till 20 nov och hade bf 21.. hade kunnat jobba men jag blev lat ;) ville ju att bebis skulle komma. hon kom 25e
Så länge jag mår bra planerar jag att jobba nästan enda fram till bf. Är beräknad 30/11 och tänkte jobba till o med 28/11 .. Kan tillägga att jag jobbar i butik där jag går och står hela dagarna men eftersom jag hittills haft en problemfri graviditet så funkar det superbra!
med tösen så tog jag ut 4 veckor semester innan BF, dottern kom efter 2 veckor. Denna gången har jag bf 25 dec och kommer jobba första veckan i dec =)
Jag hoppas såklart orka jobba så länge det bara går. Kommer att ca 10 semesterdagar att ta ut före BF, men det visar sig om det håller. Förra grav fick jag för mycket besvär av foglossning ca en månad innan BF och kunde då inte arbeta. (Innan var det lindrigt och då fungerade jag så gott som normalt) Arbetar som tekniker men står även i den angränsande butiken. Blir det jobbigt att sitta kan jag stå och så vidare - mycket flexibelt och bra med andra ord!
Har bf 4 mars men kommer nog bara jobba en vecka till. Har jobbig foglossning å ett tungt jobb. Ska träffa mvc-läkaren den 18:e å hoppas på att han sjukskriver mig. Ska söka HP oxå. Gick hem tre månader innan bf med dottern å fick både sjukskrivning å HP godkända utan problem.