New York Brud- Nej, inte är det kul att bli spionerad på, men sköter man jobbet som man ska då spelar det väl egentligen ingen större roll? Jag vet ju att flera av au pairerna jag träffade under mitt år inte alls var ens speciellt förtjusta i barn, flera av dem sa till och med att de hatade ungar och bara hade åkt till USA för att ha kul- det här var liksom billigaste sättet. Den problematiken slipper man visserligen i Sverige, men det finns ju ändå ungdomar som tycker att det är lättförtjänta pengar och som gärna sätter barnen framför tv:n istället för att stimluera dem, eller som lämnar barnen ensamma i ett rum och sätter sig framför datorn- jag tycker att man har mer ansvar än så när man får betalt för att passa barn. Och som sagt, det är ju även en säkerhetsfråga.
I mitt fall var det inga problem, som du så behandlade jag barnen som om de varit mina egna, kanske t.o.m. bättre. Hade det varit mina barn så hade jag nog sagt att jag var trött på att leka efter några timmar och att de fick hitta på något på egen hand, men det kändes inte rätt när jag fick betalt för att leka med och aktivera dem.
Albertina- Jag håller med New York brud om att i första hand kolla med vikarier på förskolan