Varannan vecka funkar inte.
Min ex man & jag har gemmensam vårdnad om våra barn, dotter 4½ år & son 2 år.
Vi har dom varannan vecka. Men nu märker jag att vår son som är 2 år inte riktigt fixar det här med varannan vecka. Så nu har vi bestämmt att sonen ska fortsätta vara kvar hos mig några dagar extra.
Det tog ganska lång tid för min ex man att gå med på detta. Han tyckte inte att HAN ville det. Det skulle bli jobbigt för HONOM. Tänkte inte alls på sonen i första hand. Men efter mycket om & men så har vi nu kommit fram till att sonen blir kvar hos mig några dagar till.
Pratade med vår dotter om detta & försökte förklara för henne så gott det gick om hennes lillebror. Det enda jag fick till svar av henne var att hon oxå ville fortsätta vara kvar hos mig. Men nu har vi ändå gjort så att min ex-man har henne hans veckor.
Men nu till saken:
Jag tycker det känns jätte jobbigt att vi nu "separerat" på barnen. Dom behöver ju varandra & dom står varann väldigt nära. Nu kommer det alltså bli så att dom inte träffar varann på ca 4 dagar.
Är det rätt? Ska vi låta dottern oxå vara hos mig längre tid. Visst att dom behöver sin pappa, men jag tänker på dom i första hand. Min ex-man får jätte gärna komma till mig & träffa barnen hur mycket han vill.
Nån som har nå tankar & idéer??