luktfri blöjhink?
är det något ni köpt? någon som har erfarenhet av en sån? var finns dom att köpa? pris?
är det något ni köpt? någon som har erfarenhet av en sån? var finns dom att köpa? pris?
Hej, jag hade Sangenic Hink till förra barnet och den var inte luktfri. Fick en annan nu, gratis till andra barnet. Minns inte märke eller modell men den var i starpaketet från Barnens Hus. Ska bli intressant hur den är.
Nej, inte köpt, men vi fick en sån gratis i babyboxen. Såg sedan att refillerna kostar multum och då slängde vi den helt enkelt.
Enklaste sättet att hålla det luktfritt är att man lägger bajsblöjor i typ en hundpåse ifall man inte hinner gå ut med påsen på en gång efter en sån, och sedan byter man blöjpåsen dagligen eller när det kommit en bajsblöja.
Klart billigast, enklast och mest luktfritt.
De finns att köpa på BabyLand och BabyProffsen och säkert på en hel del andra ställen om man nu vill köpa något som man kan få gratis.
Priset på en ny sangenic är 299:-
Ett refill påsar i trepack kostar 299:- det med, alltså lika mycket som själva hinken.
Refillen ska räcka i ungefär en månad, så med en sån kostar det alltså hundra spänn i månaden bara för att kasta av med blöjorna.
(Sedan kan man ju dessutom hålla på med tygblöjor och grejer om man vill det, men det ville inte vi.)
Precis som föregående säger så är det svindyrt att köpa refillen till de där. Tror jag köpte en refill och sen slängde blöjorna i soptunnan istället, det billigaste. Tror den nya är en Angelcare Blöjspann.
Lycka till
vi köpte en.. tyckte den var helt värdelös och refillen kostade massor som sagt.. tycker det är att kasta bort pengar!
Vi har Angelcare som vi fick gratis i ett startpaket. Vi har valt en "raggarlösning" där vi använder innerpåsen på ett förenklat sätt. Kapslar inte in varje blöja för sig, men vi tycker det går bra ändå. Det blir i princip helt luktfritt i alla fall utom precis när man öppnar locket för att lägga ner en blöja. Med vårt användningssätt räcker en refill cirka 7-8 veckor och sonen bajsar ganska exakt 10 gånger per vecka. Vi har hinken i tvättstugan bland ren tvätt och vi är ganska noga med att det ska vara fräscht bland våra kläder så om det hade luktat hade det både märkts och stört. Men vi tycker det funkar fint.
I början så luktar inte ens bajsblöjorna speciellt mycket och då tyckte vi det var smidigt med en blöjhink. Men när barnet börjar äta mer och mer mat så tror jag inte att det finns någon blöjhink som håller det luktfritt.
Vi har kört med hundbajspåsar och så gå ut med dem med en gång från det att sonen åt hela måltider. Allra bäst var faktiskt IKEAs påsar, men jag har inte hittat dem på länge så numera kör vi med de från Claes Ohlsson. Vi använder dem även när vi är ute för att inte lägga bajsblöjor direkt i någon papperskorg där de kan ligga och lukta och vara allmänt otrevliga för andra människor. De fungerar också utmärkt som mobila papperskorgar.
Frågade min man och han sade ungefär såhär: vi vänder refillen åt fel håll så att alla blöjor hamnar i en gemensam påse istället för att kapslas var och en. Refillen ligger alltså upp och ned i hinkens öppning. Den sitter inte 100 procent fast, utan ligger lite löst eftersom den inte ligger "rätt". Men det funkar hur bra som helst i alla fall och blir som sagt både prisvärt och fullt tillräckligt luktfritt.
Mina vänner har tipsat om hundbajspåsar...
Billigare, enklare att ha med och luktfritt. (en rulle med ca 25 påsar kostade under 5kr på gekås)
Vi har en angelcare från bayproffsen, den fick man gratis. Refillerna är dyra, men det finns kopior på ullared för 49 spänn /st så det går ju an.
Det går att köpa refillerna myyycket billigare på nätet oxå, både till Angelcare och till Sangenic. På www.mamashop.se
Har beställt därifrån ett antal gånger, och jag tycker det funkar jättebra.
Eller det kanske heter www.mammashop.se...? Japp. Skrev fel innan, missade ett m...