Någon som bor i knivsta? Hur är det?
Ja, som frågan lyder. Är det bra för barn? är skolorna och förskolan bra? Det är ju rätt litet så det finns väl inte så mkt att välja på.
Ja, som frågan lyder. Är det bra för barn? är skolorna och förskolan bra? Det är ju rätt litet så det finns väl inte så mkt att välja på.
puffar
Hej!
Jag bor precis utanför Knivsta, i Alsike.
Vi trivs toppen där. Lagom stort, finns så gott som allt utom ett systembolag i centrum.
Mycket fin natur, ok priser på husen.
Visst är det som på många andra ställen stora barngrupper, men det jag tycker att personalen är toppen på dom flesta förskolor och har inte hört så mycket annat om andra dagis heller.
Det finns mycket aktiviteter för barn och ungdomar att välja på.
Det är ju en rätt ny kommun så det händer mycket och man har bra möjligheter att påverka om man vill.
Välkommen!!!
En till som är intresserad av Knivsta. Fundera på ev. flytt...
Den pedagogiska verksamheten och personalen på förskolorna kanske är kanon.
Men vad betyder det när det går 28 barn i barngrupperna och personalen går på knäna.
Kommunen har ingen framförhållning vad det gäller antal förskoleplatser som behövs så det är kaos i systemet.
Syskon får ofta börja på olika förskolor och man kan tvingas ha långt ifrån där man bor.
Skolorna kommer säkert ha samma problem i framtiden med stora klasser och ingen framförhållning.
Det finns mycket lite aktiviteter för barn, flera års långa köer på olika idrottsaktiviteter osv.
För ungdomar finns absolut ingenting!
Jag har flyttat ifrån Knivsta - just för att det inte är någon barnvänlig kommun!
Oj, det var sista några sista negativa ord!
SKulle vilja säga några ord då som "nyinflyttad" sedan 1 år tillbaka (om nu någon läser detta inlägg)
Knivsta är en mysig och hemtrevligt ställe där man 1/3 gånger träffar någon på ICA som man kan byta några ord med (urtrevligt). Men ändå så har man sitt och alla låter alla vara i fred (iallafall i den delen vi bor i Gredelby).
Aktiviteter finns det gått om både i Knivsta, och närliggande Märsta och Uppsala. Jag menar ungdomar vill ju inte bara vara i Knivsta de vill ju vara i Uppsala med.
Vår dotter har gått på funkykidz, grymt roligt för både barn och förälder, det finns även ridning, simning, judo, karate, skidor, skridskor, intrument och säkerligen mycket mer som inte jag vet om ännu.
Systemgrejer kan man betsälla till ICA om man inte har vägarna förbi Uppsala eller någonannanstans. Finns en lite inredningsbutik, leksaksaffär, frisörer, thai, suhi, pizza, taverna, bibiliotek, florist, prylbod M.M
Knivsta är ett mycket trevligt ställe för barn att växa upp på och där vår dotter går är inte barngrupperna överfulla!!
TAck för era svar, roligt om fler vill skriva!