• Anonym

ont i tungan???

Hej.
    Har haft nu i ca 2 veckor, kanske 3 tom ont på vänstra sidan av tungan, längst bak.
    Gör ont som f-n när jag rör på tungan.
    Det konstiga är att när jag sväljer vet jag inte om det är tungan det gör ont i eller om det är halsen.
    Jag har opererat bort halsmandlarna för flera år sen om det har någon betydelse.

Någon här som har nån aning om vad det kan vara?
     Tacksam för svar

• Svar på tråden ont i tungan???
  • Menhir

Kan det vara ett aftesår? De kan vara mycket små men ändå smärta rejält.

Tycker du ska kolla upp det hos din tandläkare i första hand  (alla sår som inte läker på ett par veckor ska kollas upp).  Han/hon kan slemhinneförändringar i munnen och kan remittera dig vidare till rätt instans om det behövs.

Om du har några andra tecken på halsinfektion, feber tex så gå hellre till läkare.

Menhir, leg tandläkare

• Anonym

Jag har ingen feber.

Det är inget sår, utan mer som träningsvärk, bästa beskrivningen jag kan komma på.
    När jag rör tungan så känner jag att det är längst bak i "roten" eller vad man ska säga det gör ont men när jag sväljer så känns det som det gör ont i halsen, hel skumt..

Får kanske ringa VC imorron, om ingen annan tror sig veta vad det kan vara??

• hhönan
    Anonym skrev 2010-09-27 20:33:24 följande:
    Jag har ingen feber.

Det är inget sår, utan mer som träningsvärk, bästa beskrivningen jag kan komma på.
    När jag rör tungan så känner jag att det är längst bak i "roten" eller vad man ska säga det gör ont men när jag sväljer så känns det som det gör ont i halsen, hel skumt..

Får kanske ringa VC imorron, om ingen annan tror sig veta vad det kan vara??
    Vad var det?
    Har precis samma smärta som du i dag nämligen.
Svar på tråden ont i tungan???