• Superbia

Finns "Kinder milk slice" på riktigt?

Nu har jag varit runt i alla mataffärer här i stan (kanske inte riktigt alla, men många) och ingenstans har jag sett Kinder milk slice! Ju mer frustrerad jag blir över att inte hitta, desto mer sugen blir jag såklart. Någon annan som vet var man kan få tag i denna?

Morten & Vidar 091029
  • Svar på tråden Finns "Kinder milk slice" på riktigt?
  • Friid4

Här i Södertälje finns den bland kyl varorna.. Både i kylrummet vid mjölken och vid yoghurten.. Så bör finnas i kylen

• Superbia

Jag har tittat i kyldisken, men inte hittat någon. Kollat alla frysboxar och allting! Skrikandes

Svinäcklig.. smakar den Kinderägg?

Morten & Vidar 091029
  • 4mychildren

Vi har dom i en speciell kyldisk. Där typ färdiga sallader och sådant finns.

• Superbia

Jag får nog helt enkelt fråga nästa gång jag är och handlar. Börjar bli smått besatt känner jag, haha!

Morten & Vidar 091029
  • Thuleslapper

Heter Milchschnitte på tyska (kommer ursprungligen därifrån. Smkaar inte alls som Kinderägg...... det är som mjuka chokladkex med en krämfyllning som smakar honung. Supergott tycker jag
    Ska finnas i kyldisken (den får inte frysas så i frysdisken ska du inte behöva leta)
    Hoppas att du hittar den snart någonstans.

• Ida1990

Nej det smakar inte kinderägg. Vet inte riktigt va det smakar, gott är det inte iaf.
    Finns i kyldisken här me.

Leo 2010 02 05 <3
  • Superbia
    Thuleslapper skrev 2010-09-27 21:45:59 följande:
    Heter Milchschnitte på tyska (kommer ursprungligen därifrån. Smkaar inte alls som Kinderägg...... det är som mjuka chokladkex med en krämfyllning som smakar honung. Supergott tycker jag
    Ska finnas i kyldisken (den får inte frysas så i frysdisken ska du inte behöva leta)
    Hoppas att du hittar den snart någonstans.
    Hittade den på ett annat språk också; "Fetta al latte".
    Kanske bara var jag som tyckte att det var roligt
    Morten & Vidar 091029
  • Superbia
    Ida1990 skrev 2010-09-27 21:47:07 följande:
    Nej det smakar inte kinderägg. Vet inte riktigt va det smakar, gott är det inte iaf.
    Finns i kyldisken här me.
    Jag får ju för mig att den smakar Kinderägg och att det är massa vitt i den. Den vita chokladen är ju det bästa på hela ägget, kanske därför jag är så besatt av att få tag i en Drömmer
    Morten & Vidar 091029
Svar på tråden Finns "Kinder milk slice" på riktigt?