StoraD skrev 2010-09-28 10:00:39 följande:
Jag hade stannat hemma om mitt barn var snorigt, eller snarare hade jag hållit mig utomhus i lekpark eller dyl. På ÖF finns ofta många småttingar som kan bli riktigt dåliga av en förkylning.
Man kan ju inte jämföra med dagis riktigt, dels är alla på dagis över 1 år, och dels så är dagis nödvändigt eftersom föräldrarna jobbar. ÖF är en helt frivillig aktivitet och inget som är nödvändigt för att klara försörjningen.
Om det är snor pga att barnet just haft/har/är på g att få en förkylning, då ska man vara hemma.
På dagis blir ju barnen också lite som en familj och har träffat varandra flera dagar och kanske fått smitta innan någon sett att någon blivit sjuk. Men att bara träffa ett annat barn JUST under dess förkylning därför att det "är ok att gå till öf" enligt mamman, är ju så himla hopplöst. Skäms på alla som sitter och säger "-OJJJJJ, är du förkyyyyyld, med falsk hög röst när det gröna snoret bubblar fram på sångstunden på ungen. man ser att de visst vetat att barnet var sjukt, men skitit i oss andra.