• Lordia

spöktid???

Har suttit och sett i några trådar nu ang spöktiden..
    Hur kommer det sig att "spöktiden" finns?????=)
    Är i v 16+1 just idag och har inte känt bubblet på någon dag, kan alltså innebära den såkallade spöktiden.. mår hur bra som helst dock :)

• Svar på tråden spöktid???
  • plastkotte

Spökveckorna brukar vara mellan v10-16, och kallas spökveckor eftersom man helt plötsligt inte känner sig speciellt gravid.

Gravidsymtom såsom illamående osv försvinner helt plötsligt

• plastkotte

Spökveckorna brukar vara mellan v10-16, och kallas spökveckor eftersom man helt plötsligt inte känner sig speciellt gravid.

Gravidsymtom såsom illamående osv försvinner helt plötsligt

• plastkotte

ååh, skrev från min iphone, men den klipper tydligen av 2/3 av vad jag skrev..så skriver om ;)

Gravidsymtom såsom illamående osv försvinner helt plötsligt & man mår som vanligt igen, men bebis är fortfarande för liten för att man ska kunna känna av riktiga sparkar.

Jag hade mina spökveckor mellan v12-15 ungefär, tyckte de va jättejobbigt eftersom man hela tiden undrade om något var fel.

Om du inte känt av något på en dag så är det inte spökveckor, utan när man är i v16 så är det vanligt att inte känna av bebisen varje dag då den fortfarande är väldigt liten.

Så, det är alltså tiden mellan gravidsymtom och innan bebisen sparkar som man brukar kalla spökveckor :)

• Lordia

ahaaaa okej då förstår jag lite mer tack så mycket=)

• gaby84

jag e också inne i den nu, super läskigt,  känns som man vill kräva UL! 
    men tack för infon nu vet jag.. så de e inte bara jag..

• lindaolsson88

är också där.. 
    känns som om jag inbillning att man är gravid eller att d är något som är fel..
    håller helt med om man borde kunna kräva   UL.
    längtar tills dess att jag verkligen kan se att allt är bra och att d är verkligt.
    har inte vågat köpa något till bebisen än.

• Limael

det är inte fören efter v.26 som man ska känna bebisen regelbundet.. iaf vad jag har hört..

men jag är i v.23 och känner bebisen flera gånger varje dag, vaknar tom med på natten, så om jag inte skulle känna bebisen på en hel dag så skulle jag bli väldigt orolig.

Svar på tråden spöktid???