• FruSen

KAXS overall? Nån som har?

Köpte en KAXS PRO X TEC-overall till tösen igår. Den verkar rätt OK.
    Den var ju dock låååångt ner på listan i Vi Föräldrars overalltest men jag tänkte att den kanske funkar som andra/extraoverall? Hon har två st NameIt (tyvärr var bägge i strl 86, en ärvd från kusinen och den andra köpte jag på rea i våras, ovetande om att iv skulle få från kussen ) men jag är lite osäker på om 86'an kommer räcka hela vintersäsongen ut. Här har man ju overall in i april liksom.
    Fler som köpt overallen? Vad tycker ni?
    Av det jag ser och så tycker jag den verkar bra och helt ok. Men den är ju inte använd ännu...

• Svar på tråden KAXS overall? Nån som har?
  • stolpen

granntjejen hade en förra året, de var supernöjda! Jag har köpt till min tjej...

• rudbeckia

Jag har också köpt en KAX och såg testet först veckan efter jag handlat. Men jag tänker köra på den och hoppas på att den fungerar.

• FruSen

Låter ju lovande! :-9
    Jag har för mig att fjolårets KAXS-overall hamnade rätt bra i test? Eller minns jag fel ?
    Hade ju en 25% rabattcheck som gick ut igår också så det kändes ju dumt att inte nyttja den

• Madde1990

jag har köpt en kaxs proxtec overall till min pojke som snart e 2, den känndes bra o jag fick 25% rabatt.... idag e första dagen han hade på sig den, får se sen hur den håller... tror inte riktigt på dessa tester alla tidningar gör, det säljs inga overaller för 700kr som inte håller värmen o håller torrt tror jag ialf, förhoppningsvis så lägger han sig inte i nån vattenpöl.... tyckte även den va snygg! Glad

http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_422782_F_1.jpg

• xxMollyxx

Vi köpte Kaxs overallen till vår son förra vintern och var helnöjda - köpte därför samma märke även i år. Jag såg också testresultatet någon vecka efter och blev lite fundersam. Men jag tyckte den fungerade klockrent förra året så det borde väl inte vara någon större skillnad i år?!

• Girlinthecity

Vi har haft sån både förra året och köpt en större i år. Har varit jättenöjd! På vad fick den lågt betyg?

• FruSen

Slitagetålighet, vattentäthet och rivstyrka fick rätt låga poäng tyvärr.
    Å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om vattentålighet, jag bor i norr och här rä det snö och kallt mestadels under vintern. Dagis brukar dra över galonisar på overallerna om det är slask och då är ju overallens vattentäthet rätt ointressant i mina ögon.
    Jag tycker också overallen var riktigt snygg, tjejen fick en lila - stod ochv alde mellan den gröna och den lila, det var snygga lila- och grönfärger tycker jag

• Girlinthecity
    FruSen skrev 2010-10-22 11:07:20 följande:
    Slitagetålighet, vattentäthet och rivstyrka fick rätt låga poäng tyvärr.
    Å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om vattentålighet, jag bor i norr och här rä det snö och kallt mestadels under vintern. Dagis brukar dra över galonisar på overallerna om det är slask och då är ju overallens vattentäthet rätt ointressant i mina ögon.
    Jag tycker också overallen var riktigt snygg, tjejen fick en lila - stod ochv alde mellan den gröna och den lila, det var snygga lila- och grönfärger tycker jag
    Har itne hunnit använts årets, men tror väl att den är lika som förra årest i kvalite, och den hade då bra vattentäthet, och ser ut som den ej är använd.
  • FruSen

Ja, jag kan heller inte förstå hur overallen kunde hamna så lågt i test i år motför i fjol... Å andra sidan... Reima som verkligen är en storfavorit häruppe fick ju heller inte så bra betyg. Och jag har aldrig hört någon vara missnöjd på nått sätt med den overallen!

• Kina79

Jag hade de turkosa till tjejerna förra året.
    och de härjade i snön från december till mars.
    De går lätt att ärvas, de är i kanonbra skick.

Detta året blir det en röd till stora tjejen och en grön till mellan. Funderar på en grön till nästa vinter till minstingen (det är ta tre betala för två här nu.

Svar på tråden KAXS overall? Nån som har?