• Enyahund

Jobba natt som USKA - vad har du för lön?

Någon som är utbildad undersköterska och jobbarn enbart natt?
    Hur många nätter i rad jobbar du? Hur mycket ledig är du?
    Vad har du för lön inklusive OB?

Jag blir klar uska nu till jul och hoppas på att få ett jobb där jag kan jobba enbart natt. Därför är jag lite nyfiken på hur det är med arbetstider och löner.

• Svar på tråden Jobba natt som USKA - vad har du för lön?
  • Tecken

Jag gör inte det nu, men har gjort. Det var några år sen nu. Minns inte exakt vad jag hade för lön, tror det var runt 23.000kr + OB. Jag låg rätt högt i lön då - men nu är det ju ett tag sedan. Hoppas lönerna gått upp lite Då jag jobbade heltid natt tror jag OB:t var ca 4-5.000kr. Om jag inte minns helt galet, så hade jag alltså en lön på ca 27-28.000kr för heltid natt, innan skatt. Jag hade jobbat några år inom vården, innan jag bestämde mig för att lämna den, så 23.000kr var alltså ingen ingångslön.

Tänk på att det svårt att ange löner inkl OB, eftersom det ofta krävs mycket fler timmar inom kommunen för att komma upp i en heltid (36,33h/v) än inom landstinget (32,2h/v) = mer OB inom kommunen, men också fler arbetstimmar. OB:t beror ju också på hur mycket helgnätter man/du jobbar, hur nätterna ligger (vad gäller OB-timmar) osv.

• Heffa

18000:- med OB. Men skulle jag ha jobbat heltid skulle jag väl haft 21000:- ungefär. Vi har inga heltidstjänster på natten.

Jobbar på 6 veckorsschema och har 14 arbetstillfällen fördelade på 6 veckor.

Over and out
  • Unikus

Ja vi får hoppas du enbart får natt tjänst, inte ofta man får det som färsking.

UNIK
  • crossfit
    Tecken skrev 2010-09-28 13:42:00 följande:
    Jag gör inte det nu, men har gjort. Det var några år sen nu. Minns inte exakt vad jag hade för lön, tror det var runt 23.000kr + OB. Jag låg rätt högt i lön då - men nu är det ju ett tag sedan. Hoppas lönerna gått upp lite Då jag jobbade heltid natt tror jag OB:t var ca 4-5.000kr. Om jag inte minns helt galet, så hade jag alltså en lön på ca 27-28.000kr för heltid natt, innan skatt. Jag hade jobbat några år inom vården, innan jag bestämde mig för att lämna den, så 23.000kr var alltså ingen ingångslön.

Tänk på att det svårt att ange löner inkl OB, eftersom det ofta krävs mycket fler timmar inom kommunen för att komma upp i en heltid (36,33h/v) än inom landstinget (32,2h/v) = mer OB inom kommunen, men också fler arbetstimmar. OB:t beror ju också på hur mycket helgnätter man/du jobbar, hur nätterna ligger (vad gäller OB-timmar) osv.
    Oj, vilken bra lön. Jag är nyutexaminerad läkare har jobbat ca 1 år totalt och kommer inte i närheten av den lönen. 
  • Unikus
    crossfit skrev 2010-09-28 13:56:02 följande:
    Oj, vilken bra lön. Jag är nyutexaminerad läkare har jobbat ca 1 år totalt och kommer inte i närheten av den lönen. 
    Är du läkare och har så dålig lön????
    UNIK
  • Tecken
    Tänk på att OB aldrig ska räknas in i grundlön. Jag fick faktiskt gå ned i lön då jag tog examen... Kändes lite ruttet att ha studielån och behöva gå ned i lön, men jag fick ett jobb jag trivdes mycket bättre med.
  • Janni8

Den sommaren jag jobbade natt som usk (eller bla natt) hade jag 180kr/timmen + ob på 45kr/timmen.

• Janni8
    Gör du din AT-tjänst nu?
  • crossfit
    Unikus skrev 2010-09-28 13:59:28 följande:
    Är du läkare och har så dålig lön????
    Det är helt normal lön för nyutexaminerade. Man brukar börja på 22-24000.  Men många tror jag tjänar det dubbla. Om man tar jobb i norrlands inland kan man  nog få 28000/ månad.
  • crossfit
    Janni8 skrev 2010-09-28 15:14:45 följande:
    Gör du din AT-tjänst nu?
    Ja jag gör min AT, nu
Svar på tråden Jobba natt som USKA - vad har du för lön?