• Analoga

Någon som har erfarenhet av Ica Maxis vinterkängor?

Var och köpte ett par vinterkängor till min 6-åring, på Ica Maxi idag. Fantastiska 99 kronor kostade de. Dock kändes de dock rätt rejäla, men man blir ju lite skeptisk när det är så billigt

Dock har jag köpt vinteroverall där förra året, och den var det superbra kvalitet på. Ser ut som ny trots en säsongs användning.

Är det någon som har erfarenhet av skor från Ica Maxi? Hur är kvaliten`?

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Ica Maxis vinterkängor?
  • Winterfresh

Håller mig kvar i denna tråd för att kanske få lite tips, föll för dessa billiga skor och ska inhandla ett par sådana imorgon till sonen.
    Blir också lite skeptisk mot det billiga priset...

• hakalith

Jag köpte till mina pojkar där förra året till dagis tänkte att det passar till dagis där dom sliter sönder dom på 2 veckor men dom höll jätte bra och höll fötterna varma.. såg dom idag med och kommer inhandla i år med!!

• Ekorrfamiljen

Jag vill också veta. Jag köpte ett par till sonen igår för de var gröna!! (Han är lätt autistisk och allt ska helst vara grönt.) 99:- känns ju som ett helt överkomligt pris bara han har dem på sig. Just nu går han i ett par utslitna gympadojjor som han vägrar slänga.

Det som kändes "billigt" var sulorna som var ganska plastiga, men om de inte blir stenhårda i kylan så är det ingen fara ju.

Vi köpte även den overallen som kostade 199:- och det är ju överkomligt det med, även om den inte skulle användas så mycket. Nackdelen med den var att den kändes lite tunn och så prasslade den sådär plastigt. Någon som provat den i kyla?

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Bedhead

Ni reflekterar aldrig över under vilka omständigheter man kan tillverka vinterskor så billigt? Dock, man vet i och för sig inget om hur de dyrare tillverkats heller, men där finns det ju åtminstone en chans att det varit vuxna arbetare som fått lön inblandade.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Ekorrfamiljen

hakalith: Åh, säger du det? Vad bra! Synd att de inte fanns i mindre storlekar för lillebror behöver också kängor när han börjar dagis i vinter.

• Ekorrfamiljen
    Bedhead skrev 2010-09-28 18:12:04 följande:
    Ni reflekterar aldrig över under vilka omständigheter man kan tillverka vinterskor så billigt? Dock, man vet i och för sig inget om hur de dyrare tillverkats heller, men där finns det ju åtminstone en chans att det varit vuxna arbetare som fått lön inblandade.
    Jag är vuxen men får inte bra betalt ändå, så jag tar chansen och köper så billiga kläder till mina barn som jag bara kan. Oftast handlar jag second hand, men finns det billigare nytt så köper jag helst skor utan att någon annan gått in dem. Jag tror mest att ICA säljer så billiga overaller och kängor som lockvara nu, säkert kostar de mer om några veckor.
  • Linda1976

Jag är ju sån att om nåt är så billigt, så KAN de inte vara bra. Å andra sidan så känns det inte som om ICA vill skita ner sig genom att sälja skräp. Är de av märket "My wear"?  För "MyWear"s barnkläder är helt ok, men jag skulle inte chansa på ytterkläder/skor.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Winterfresh
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-28 18:15:00 följande:
    Jag är vuxen men får inte bra betalt ändå, så jag tar chansen och köper så billiga kläder till mina barn som jag bara kan. Oftast handlar jag second hand, men finns det billigare nytt så köper jag helst skor utan att någon annan gått in dem. Jag tror mest att ICA säljer så billiga overaller och kängor som lockvara nu, säkert kostar de mer om några veckor.
    Instämmer i att de nog kostar mer om ett par veckor.
    Mormor köpte ett par vinterkängor på Coop för 124,50:- fick dock lämna tillbaka dem då hon hade köpt för stor storlek, skulle köpa mindre storlek men då kostade de helt plötsligt 257 höjde inom 1 vecka) och det ger jag inte för ett par vinterkängor som kommer användas 1 vinter...
    Bara att hoppas det finns några skor kvar i sonens storlek imorgon när jag är där...
  • Jesster

Köpte dom förra året till ena barnet och dom var jättebra så nu har jag köpt till båda barnen i år.

<i>Den som söker han finner - www.google.se</i>
  • Analoga
    Jesster skrev 2010-10-02 09:57:32 följande:
    Köpte dom förra året till ena barnet och dom var jättebra så nu har jag köpt till båda barnen i år.
    Lät ju lovande
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Ica Maxis vinterkängor?