• Anonym

Adhd och en kass ekonomi.

Jag har gått sjukskriven en längre tid.
    Nu tog jag tag i mig själv och började studera på omvårdnadsprogammet på komvux.
    Om man har ett funktionshinder, adhd i mitt fall, kan man ansöka om något tilläggs bidrag då hos csn eller liknande?!
    eller kan man söka bidrag / hjälp någon annanstans för att få en mer balanserad ekonomi,
    allt jag får nu är ca 8000 i månaden, o de är från CSN.

• Svar på tråden Adhd och en kass ekonomi.
  • Janni8

Nej man kna inte få något tilläggsbidrag från csn eller ekonomikst hjälp någon annanstans ifrån. Är man ensamstående utan barn ska man klara sig på 8000kr, de man får från csn.

• Bedhead

Vad är det med ADHD som kostar? Förutom medicinen då..

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym

Nej tänkte bara om de va någon som va kunnig just detta om bidrag osv.

• Janni8
    Bedhead skrev 2010-09-28 18:22:58 följande:
    Vad är det med ADHD som kostar? Förutom medicinen då..
    Vad är det för bidrag du vill ha? Nej, det finns inget bidrag när man studerar och har ADHD, endast csn.
  • Janni8
    Anonym skrev 2010-09-28 19:07:40 följande:
    Nej tänkte bara om de va någon som va kunnig just detta om bidrag osv.
    Vad är det för bidrag du vill ha? Nej, det finns inget bidrag när man studerar och har ADHD, endast csn
  • Anonym (ADHD)

hejsan
    jag har det precis som dig... det är skit...

• Bedhead

rätta mig om jag har fel, men har inte många med Adhd problem med att planera sin ekonomi? Alltså att nu skulle vara mer behjälpta av att få hjälp med det än ni skulle av att få mera pengar?

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym (ADHD)
    Bedhead skrev 2010-09-28 19:27:43 följande:

rätta mig om jag har fel, men har inte många med Adhd problem med att planera sin ekonomi? Alltså att nu skulle vara mer behjälpta av att få hjälp med det än ni skulle av att få mera pengar?

jag planerar min ekonomi och vill man så går det, men det är kämpigt även om man har adhd eller inte om man är student den ända extra konstanden jag har är mina mediciner och det är 1800 en gång om året så man får spara tills man ska hämta ut nästa gång... Om man har svårt med ekonomin och har adhd finns det hjälp man kan få inte mer pengar tror det heter godman.
  • Trollet Ludenben

Mer pengar är nog inte lösningen men kanske har sociala eller liknande personer som kan hjälpa dig planera din ekonomi? Det kanske lönar sig att kolla upp det? Är man barn med detta funktionshinder finns div stödinsatser från samhället, det borde ju finnas för vuxna med.

Älskade ungar
  • Anonym
    Bedhead skrev 2010-09-28 19:27:43 följande:

Jo de har ju gjorts en undersökning som visar att 65% har problem med ekonomin, 
    men eftersom jag hat tagit mig i kragen och verkligen försökt börja plugga nu på heltid, så får jag bara dessa 8000, jag har en hel del utgifter, o jag går i princip på knäna för att fixa heltids pluggandet, därför kan jag inte jobba extra heller för att få in mer pengar.. 
Svar på tråden Adhd och en kass ekonomi.