• Brodsmulan

Bon-Bon land

Hej,

Finns det någon här inne som varit på Bon-bon land som kan tipsa på hotell/camping/stugor i närheten och ev något kombinations nöje där? Hade tänkt oss vara nere i Danmark i 3-4 dagar iallafall och blir rätt dyrt på hotell och vet inte riktigt hur jag söker efter att hyra stugor.. om man kan hyra per dagar eller om man måste hyra per vecka.
    Har kollat på Bon-Bons egna erbjudanden, men där har de bara 1, 2 eller 7 dagar.. tycker 2 är för kort tid.

• Svar på tråden Bon-Bon land
  • Pyris

Jag skulle precis skriva en tråd om bonbon-land.
    Vi funderar nämligen på att åka dit i sommar. Men skulle gärna vilja veta om det verkligen är värt att åka dit. Om det e blandade saker, både för stora o små barn.

• ronja3

Hejsan!
    Som van semesterresenär i det kära hemlandet Danmark, så kan jag ge er ett bra råd-vandrarhem. I Danmark är de billiga, rena, barnvänliga uteplatser och de flesta har riktiga hotellfrukostar, som i och för sig ibland serveras på plasttallrikar, men det kan man stå ut med. Danskarna är även duktiga på svenska så det är aldrig några problem att beställa vare sig på telefon eller via nätet. Jag ska leta lite och kolla var länken till alla danska vandrarhem är....
    Mvh Ronja

• ronja3

Hej igen!
    Här är en länk, så kan man leta var man helst vill bo.
    vandrarhem.visitdenmark.com/

Hör av er om ni vill veta mer! Jag är ingen expert men hjälper gärna till om jag kan!
    Mvh Ronja

• Brodsmulan

Tack så jättemycket Ronja underbart!!!

Tja, det danska språket är inte något hinder för mig, förstår danska ganska bra. Är uppvuxen med en bästis som har dansktalande föräldrar så jag fick tidigt lära mig danska, de talade nämligen inte svenska med mig heller *S* fast "te og spör och tale dansk.. jeg hvet ikke hvis jeg er så dajlig te de" *skrattar* naaa.. håller mig nog till svenskan

För er som inte vet vad Bon-Bon land är: www.bonbonland.dk/03sv/index.htm

• ronja3

Åhh, om du åker dit, snälla snälla, ät ett rundstykke med brumbaermarmelade på åt mig!!!
    En kall carlsberg vore ju inte fel heller, dock inte på morgonkvisten.... Om du inte är gravid förstås, men då kanske din gubbe eller partner kan dricka en åt mig??
    Mvh Ronja

• Brodsmulan

Sure Ronja.. bröd äter jag gärna.. fast får nog bli gubben som står för drickat.. här var det försent *skrattar*

Nope Pyris... har inte varit på Bon-Bon land, då skulle jag inte fråga, har knappt ens varit i Danmark.. 1 gång, men som jag skrev är jag uppvuxen med en dansk familj med all sin släkt i Danmark på Odense, Fyn, Sjaelland för att vara mer precist, Bon-Bon ligger då på Jylland, mellersta Jylland... tyvärr visste inte min kompis något bra boende där i närheten. Finns mycket av Danmark att se men nu först planerade vi på Bon-Bon iom att barn över 125 får åka allt står det och det låter ju lovande med två st på ca 130cm.. hi, hi..

• ronja3

Hejsan!
    BonBonland ligger på Själland, nära Naestved. Jag hittade ett vandrarhem där, www.danhostel.dk/naestved som jag själv bott på för några år sen. Undrar varför jag aldrig var till BonBonland?
    Annars är ett annat tips Lalandia, ett vattenparadis med färjebiljett till Tyskland i boendebiljetten om man väljer att bo på Lalandias område. Jag tyckte dock att det var mycket bilåka för att plaska runt i vatten nån dag, men barn älskar det nog!
    Ronja

• Brodsmulan

Tack för rättelsen Ronja, helt tiktigt råkade blanda ihop dem men tur att du rättade ut det så ingen åker fel *s*

Mmm.. Lalandia är fint, men lite dyrt för min del. Naestveds vandrarhem kollade jag in igår och det är lite mer den prisklass jag vill ha, hellre belata mer för nöje och mat än boendet.

Svar på tråden Bon-Bon land