• Plärtan

Får panik!!! Vilken overall?

Jag kan verkligen inte bestämma vilka vinterkläder jag ska köpa till min son..Jag hittar en overall som verkar bra, googlar efter den och så kommer det fram en massa olika test som alla säger olika saker.

Känns som en riktig djungel det här med rätt vinterkläder...;)

Vilken köper ni till era barn, och varför? Vad ska man tänka på?

Förra året kunde satt han mest i vagnen under åkpåsen, nu är han en liten vilde på 1,5 så overallen måste tåla mycket lek!

• Svar på tråden Får panik!!! Vilken overall?
  • Tutilure

Det beror ju helt på hur mycket du är beredd att lägga på en overall, men jag rekommenderar varmt Reima.
    De är verkligen slitstarka och har högt andrahandsvärde så så farligt dyra blir de inte.

Har för övrigt en kompis som ska sälja sin som hon hade till sin son förra året då han var lika gammal som din är nu.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • La Lola

Hedda 1½ år ska ha en overall från H&M...har aldrig haft nåt annat till min äldsta dotter heller.
    Ev köper jag en overall i en mindre storlek på loppis oxå o har första delen av vintern.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Busbellan

I år har mina barn vinterkläder från Hummel, miniature och Molo
    jag vill ha vattentäta ytterkläder så man slipper dra över galonbyxor om det är slaskigt och blött ute

Mamma till Nora, August och Ella
  • Wilmis07

I år har min dotter en från pop,får se om den är så bra som folk säger

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Mollyland

Jag har köpt en från Didrikson till min dotter på tradera. Jag gick efter ett test jag såg i en tidning för jag kände också att det var en djungel. Försök att satsa på någon som i första hand håller din son torr. Sen kan han ju alltid ha extra kläder under men blöt är väl = kall i alla fall.

• Fröken85

Didrikssons Tignes fick iallafall bäst i test av Vi Föräldrar i år. Jag har köpt 2 Polarn och pyret overaller (begagnade båda två) eftersom jag hade en sådan förra året till min flicka och var väldigt nöjd. Hon var förresten 1,5 år då oxå.

Fördelen med lite dyrare overaller tycker jag är att de är tunnare (men absolut inte kallare eller mindre täta, snarare tvärtom) och gör att det är lite lättare för de mindre barnen att röra sig. Väljer man dessutom en vattenTÄT overall behöver man inte dra över galonisar som så många gör (det måste ändå vara hemskt för små knoddar att röra sig i overall + galonkläder).

Vi hade även en overall från Ullared förra året. Tycker den var super oxå, men som sagt, lite tjockare än polarns. Hade jag inte hittat bra begagnade kläder hade det helt klat blivit Ullared i år igen.

• Gladskit

Har man ekonomi för det /syskon / tid att ägna sig åt försäljning efter att säsongen är över så har jag många vänner som köper lite dyrare kläder, typ PoP.
    Själv är jag för lat för att hålla på att sälja saker på Tradera och liknande så jag köper "mitt-emellan-dyra" vinterkläder som jag hoppas ska hålla måttet (vilket de alltid gjort hittills, både overaller från HM, Ellos och Everest har fungerat bra) och så sparar vi dem till ev. syskon.

• clembke

Jag gillar Bävernylon overaller. Vet inte vad märkena heter om det finns olika vill säga. Jag kolla så att det är riktig bävernylon.bara. Min syster hade det till sina barn o dom va toppen o slitstarka o vattenavvisande. Hade en till äldsta sonen förra året, men han satt mest still så det är fortfarande jättefin. O han blev inte ett dugg blöt i den.

• Plärtan

Tack alla som svarat! :)
    Lutar åt en didrikson, det är många som verkar nöjda med den.
    Är det värt pengarna att köpa en ny, eller kan man hitta bra begagnad på tradera?

Både pop och didrikson har ju babymodeller som brukar vara lite billigare, men är det sämre kvalitet på dem? Vad är egentligen skillnaden?

Tack igen för svaren!! :D

• Plärtan
    clembke skrev 2010-09-29 12:56:39 följande:
    Jag gillar Bävernylon overaller. Vet inte vad märkena heter om det finns olika vill säga. Jag kolla så att det är riktig bävernylon.bara. Min syster hade det till sina barn o dom va toppen o slitstarka o vattenavvisande. Hade en till äldsta sonen förra året, men han satt mest still så det är fortfarande jättefin. O han blev inte ett dugg blöt i den.
    Är inte bävernylon klumpigt att röra sig i?
Svar på tråden Får panik!!! Vilken overall?