• ThisIsMe

Någon som jobbar som arbetsterapeut, eller någon som fått hjälp av en?

Finns det någon här som är arbetsterapeut? Skulle ni vilja berätta om era jobb, vad ni gör och vad som känns bra samt mindre bra med yrket? Oerhört tacksam för all info!

Om du har fått hjälp någon gång av en arbetsterapeut vill jag gärna höra om det också. Vad för slags hjälp och vad tyckte du om den?

• Svar på tråden Någon som jobbar som arbetsterapeut, eller någon som fått hjälp av en?
  • PruttPottan

Jag får hjälp av 2 stycken med hjälpmedel. Det är toppen! Just nu håller vi på att kartlägga hjälpen jag behöver och går igenom hjälpmedel som kan bli aktuella =)

• ThisIsMe
    RadarQueen skrev 2010-09-29 00:57:54 följande:
    Jag får hjälp av 2 stycken med hjälpmedel. Det är toppen! Just nu håller vi på att kartlägga hjälpen jag behöver och går igenom hjälpmedel som kan bli aktuella =)
    Tack för svar! Härligt att du får hjälp
  • PruttPottan

Var det allt du ville veta? Skumt..

• ThisIsMe
    RadarQueen skrev 2010-09-30 20:14:41 följande:
    Var det allt du ville veta? Skumt..
    Tja, vad jag ville veta står ju i TS. Jag antog att ditt svar var klart. Ville inte ställa fler frågor om något så personligt.
  • JASS

Verkar som om du funderar på att jobba som det.

Jag pluggade till det men hoppade av efter halva. Utbildningen är fantastiskt rolig och utvecklande, verkligen en utbildninge för livet! Men jag upplevde att den inte hade så mycket att göra med de arbetsuppgifter som man sedan får. Det beror på alla neddragningar. Att lära mig hur jag borde göra och sedan inte ha råd att genomföra det kändes frustrerande för mig. Sedan var det främst inom äldervården jobben fanns. Att få gamla Agda att vara lika "frisk" imorgon som idag var målet och jag ville ha något som var mer utvecklande.  MEN det var jag. Har hört många andra som trivts med sina arbetsuppgifter.

• ThisIsMe
    JASS skrev 2010-09-30 20:51:29 följande:
    Verkar som om du funderar på att jobba som det.